Yamaha WR125R

Na svých webových stránkách se Yamaha hrdě pyšní, že malé objemy pro ni nejsou okrajovou záležitostí, ale opravdovou výzvou. Což je zase opravdová výzva pro nás - proklepli jsme si ji.

Starý známý - čtyřventilový kapalinou chlazený motůrek s přímým vstřikem - vyhrál v šasi radikálně střižené YZF-R několik srovnávacích testů malorážek už v době svého příchodu v sezoně 2009.

Svých 15 koní (ano, WR můžete sedlat již od 16 let) dával k dobrému v této kategorii zcela bezkonkurenčním způsobem: hebce a bez vibrací, čile se skvěle odstupňovanou šestistupňovou převodovkou a v horním pásmu otáček zcela nekompromisně. Tak má fungovat moderní motor, a fakt, že jej mají na svědomí v boloňském Minarelli a celý bike se kompletuje ve francouzském St. Quentinu u MBK, na tom vůbec nic nemění.

 Motocykly Yamaha WR125R 2013
15 koní neuvěřitelmé zábavy: má se čile k světu, ale potřebuje otáčky.

Terénní pneu, dlouhé zdvihy (240/170 mm) a sedlo téměř v oblacích (93 mm!) ke správnému enduru patří, tady mají navíc svůj smysl: WR off-road chutná! Vzhledem ke své nízké hmotnosti (134 kg), velkému rejdu a vynikajícímu rozložení váhy se yama vodí i těžkými kamenitými pasážemi velmi sebevědomě.

Příjemné: spojku lze dávkovat jedním prstem, přední brzda je citlivá, ale mocná, stupačky zubaté, přesně jak to má být, aby boty neklouzaly. Výborně se v nich stojí.

Původně jsme "wéerko" podezřívali pouze z ostré image, kterou náctiletí před školními vraty ocení spíše než skutečné hodnoty, ale mýlili jsme. WR125R je opravdové endurko, nad kterým neohrne nos ani štědrý sponzor tata. I on ocení měkce nastavený podvozek a přední 21palcové kolo, díky kterému se motocykl směle vodí po šotolinových cestách. Všichni ostatní pak tichý a ekologický chod motoru. S tímto motocyklem se škodnou nestanete.

 Motocykly Yamaha WR125R 2013
Tak akorát: v terénu super, na silnici to chce silnější stisk.

Do města ano, na dálnici ne. Čím utáhlejší a užší silnička, tím více si ji užijete vy i vaše peněženka - jezdit budete za 2,8 l/100 km. Se zrychlením 0-80 km/h za 11 s nebudete brzdou provozu žádného města a zácpy budete objíždět s úsměvem na rtech třeba rovnou po chodníku. Dálnice je očistec s každou malorážkou, s autorem textu (80 kg živé váhy) dokázala Yamaha zlomit rychlostní rekord 110 km/h s větrem v zádech... raději rychle pryč.

Velký malý motocykl: s nejmenším WR jsme se nemazlili, přesto jsme byli jeho potenciálem velmi příjemně překvapeni. A všichni do jednoho jsme se v redakci shodli na tom, že být nám znovu šestnáct (raději už ne...), chtěli bychom začínat právě na tomto biku. WR funguje opravdu skvěle a na nic si nehraje. Prostě enduro.

 Motocykly Yamaha WR125R 2013
 Motocykly Yamaha WR125R 2013 Motocykly Yamaha WR125R 2013

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor

Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec, vyvažovací hřídel, vstřikování paliva, elektrické zapalování, šestistupňová převodovka, řetěz.

Zdvihový objem 124 cm3
Výkon 11 kW (15 k) při 9000 1/min
Točivý moment 12 Nm při 8000 1/min

Podvozek
Ocelový rám, kotoučové brzdy Ø 240 mm a Ø 220 mm, vpředu teleskopická vidlice, vzadu centrální pružicí jednotka s možností nastavení předpětí pružiny, dvouramenná zadní kyvná vidlice, pneumatiky 80/90-21; 110/80-18

Rozměry a hmotnosti
Délka 2180 mm, šířka 835 mm, výška sedla 930 mm, pohotovostní hmotnost 133 kg, objem nádrže 8,5 litru.

Barva: modrá, bílá
Cena: 94 990 Kč

Vydáno: 03. 04. 2013

Autor: Martin Tománek (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Yamaha WR bazar