(Test)Suzuki Burgman 650 Executive: Slunce, město, Cadillac

Vyrábí se deset let a stejnou dobu platí za krále. Ale konkurentů přibylo, vývoj šel dopředu a nás zajímá jak je na tom dnes. Pro letošek dostal malý facelift, technika zůstala stejná.

Maxiskútry se dají podělit víceméně do dvou kategorií - cestovní a sportovní, přičemž dnešním trendem je obě zaměření spojovat do jednoho. Ne vždy se to ale vydaří, vždy je totiž něco na úkor něčeho jiného - například zmenšený zavazadlový prostor, vyšší spotřeba paliva atd. Burgman si v tomto ohledu vrásky nedělá, sport mu není nejbližší, umí jet svižně, ale jeho doménou je pohodlí a elektronický luxus.

 Motocykly Suzuki Burgman 650 Executive

Burgman přišel jako první s elektronicky ovládanou CVT převodovkou (servy řízeným variátorem), kde buď můžete využívat dvou jízdních automaticky řadících režimů nebo tlačítky + a - sázíte přednastavené rychlostní stupně sami. I po svezení se na současných nových konkurenčních modelech musím konstatovat, že Burgman není vůbec pozadu. Letošní facelift sice obsahoval jen optické zkrášlení a přesunutí parkovací brzdy z pod řídítek na levý bok, ale jak vidno, technická stránka skútru stále stíhá. V mnoha ohledech je dokonce stále ještě o krok napřed. Především co se týče motoru a jeho hospodaření s výkonem, palivem a hlukem. Standardní jízdní automatický mód udržuje při pomalé jízdě okolo 2000 otáček, nehlučí, nežere. Pravda, na okamžité zrychlení si musíte chvíli počkat, než variátor povolí a umožní motoru se roztočit. Je to jako ve starém Cadillacu, naprosto necukavý a plynulý přednes, který vás nenutí spěchat a to se mi moc líbilo. Pakliže zmačknete tlačítko Power, variátor se přeskupí, ručička otáčkoměru bez ohledu na rychlost vyleze minimálně na 4000 otáček, do nejsilnějšího středního pásma. V tomto režimu zrychluje stejně jako BMW C 600, o něco méně než Yamaha Tmax 530, na výkon nemusíte čekat. Pokud vás chytne sportovní rapl, můžete točit motor k omezovači a řadit manuálně, v tomto režimu skútr zrychluje opravdu velmi svižně do nějakých 150 km/h, pak se začíná jemně podélně kývat (jako skoro všichni konkurenti).

 Motocykly Suzuki Burgman 650 Executive

Sedlo patří k nejlepším ve třídě, naše verze Executive měla vyhřívání v předu i vzadu, fajn je posuvná bederní opěrka pro jezdce, menší i vyšší postavy si skútr "natáhnou" na míru svých nohou. Ochrana před větrem a deštěm je díky elektronicky výsuvnému obřímu štítu na vynikající úrovni. Sedíte hodně čoprovsky nízko, cítíte se jakoby uvnitř skútru, v bezpečí. Ve městě jsem ocenil elektricky sklopitelná zrcátka, jakmile vidíte před sebou kolonu, "zrcátka k tělu", a projedete to co s malou stopětadvacítkou. Mnoho štíhlejších skútrů v zácpách na vystouplá zrcátka doplácí (to ale zajímá stejně asi jenom Pražáky). Zavazadlový prostor pojme dvě integrální přilby a ještě zbude místo na malý nákup, bohužel sedlo nejde otevřít při zapnutém motoru. Podvozek patří k tvrdším a to je dle mého názoru jediná slabina Burgmana. Jakmile totiž sjedete z pěkného asfaltu na plátovaný a děravý, musíte dost zatínat břišní svaly, aby se vám střeva nepřeměnily na nafukovací hračky. Zkrátka malá kola seberou co mohou a i když na skútr nic nevrže ani neskřípe, otřesy prostě dostanete. Oproti všem ostatním skútrům u Burgamana velice oceňuji převodovku, která baví - tolik rozdílných jízdních režimů, magické tlačítko Power a kulturu běhu skoro bez vibrací. Spotřeba paliva je velmi závislá na stylu jízdy. Pokud těžký skútr příliš netrápíte dostanete se celkem hravě i ve dvou a s nákladem na hranici 5 l/100 km (pod ní málokdy, přece jen řemen variátoru má obecně velký třecí odpor), pokud taháte, 6,5 - 6,8l. Ale to pak proháníte zatáčkami i naháče střední třídy. Burgman 650 Executive velký skútr jak má být.

 Motocykly Suzuki Burgman 650 Executive
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Čtyřdobý kapalinou chlazený řadový dvouválec DOHC/4, zdvihový objem 638 cm3, jmenovitý výkon 40,5 Kw (55 k) při 7000 1/min, vstřikování, elektronicky ovládaný variátor (režimy normal, sport nebo 6rychlostní manuál), kotoučové brzdy vpředu i vzadu, ABS, rozměry (d/š/v) 2270x810 x1430 mm, výška sedla 755 mm, objem nádrže 15 l, pohotovostní hmotnost 277 kg.

Barva: šedá, bleděmodrá, černá
Cena: 271 900 Kč


Vydáno: 26. 12. 2013

Autor: Jakub Nič, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Suzuki Burgman bazar