(Test)H-D Tri Glide Ultra: Třetí dimenze

Majestátní, nevšední, zajímavá a odlišná. Tri Glida se stává středem pozornosti, kamkoliv s ní přijedete. Od motocyklu naprosto odlišný je také jízdní zážitek, který vás nechá nahlédnout do jiné dimenze.

Vítejte ve třech stopách

Hned po usednutí do bohatě polstrovaného sedla a uvelebení se za mohutným předním dílem kapotáže si řeknete, že zdání opravdu klame. V tu chvíli totiž dočista zapomenete, že sedíte na něčem, co má tři kola. Iluze Electra Glidy je téměř dokonalá. Nicméně netrvá dlouho. Stačí se rozjet nebo se ohlédnout za sebe a hned je vám jasné, s čím máte tu čest. Z trikem jako řemen aneb nosáči tankují super… Se vším dobrým i špatným (z hlediska člověka zvyklého pohybovat se převážně v jedné stopě), co k tomu patří. Jakmile se totiž vydáte směrem vpřed, musíte okamžitě zapomenout na většinu motocyklových návyků a plně se začít soustředit na specifika jízdy se třemi koly. Harley dokonce připravil podrobné instruktážní video, jak s Tri Glidou zacházet.

Veletoč totiž začne hned v první zatáčce, do které dorazíte. Průjezd korigujete jen a pouze řídítky a je k tomu potřeba docela dost síly – ta se navíc exponenciálně zvyšuje s průjezdovou rychlostí, která je do značné míry povahou tříkolky limitována. Zkrátka rychlé průlety oblouky si vůbec nepředstavujte. Jinak vcukuletu skončíte na dvou kolech a na nich se 560kilový drobeček krotí o poznání hůře. Jenže na sportovní výkony jsou tady jiní adepti. Tri Glida je stvořena pro pohodové výletní tempo a zdolávání nekonečných dálek. A že jí to jde opravdu na výbornou! Velký podíl na tom má její motor. Posílený a kapalinou dochlazovaný (hlavy válců) Twin Cam 103, vzešlý podle odezvy zákazníků z fabrického megaprojektu Rushmore, je totiž skvělým parťákem na cesty. Sametový a zároveň dost silný na to, aby řádně hnul vpřed i s těžkou tříkolkou. Nemusíte se bát, že by vám při předjíždění došla pára. Od volnoběhu jí máte pod nohama na rozdávání. Dobré je i odstupňování převodovky, přičemž řazení vás nemusí vzhledem k točivému momentu 138 Nm při 3750 1/min zas tolik trápit. Při dálničním tempu se motor příliš nevytáčí a citelně tím spoří palivo a zvyšuje pohodu.

Jediné, co vás bude v polykání stovek kilometrů omezovat, je kvalita místních komunikací. Příjemně nastavená přední vidlice toho sice pobere hodně, ale pro další dvě stopy, ve kterých jedete, už zkrátka nemůže být samospasitelná. Zadní tlumení totiž musí být (vzhledem k eliminaci výkyvů v zatáčkách) nastaveno znatelně tvrději, a s dírami v asfaltovém koberci se proto logicky moc nekamarádí. A onu díru objet je v tu chvíli sázka do loterie, oproti motorce máte totiž třikrát větší šanci, že ji strefíte. Náš tip pro dokonalou Tri Glidu: zadní diferenciál! S tříkolkou by při průjezdu zatáček udělal divy. Ale zpět k jízdnímu komfortu. Na českých cestách jej zdatně vylepšují (zachraňují) bohatě polstrovaná velká sedla. O spolujezdci nemluvě, tomu je na Tri Glidě k dispozici vlastně takový menší obývák. Jen se v zatáčkách musí ubránit odstředivé síle, která po něm chce, aby vystoupil. Dálkové výlety vám pak zpestří do působivé analogové přístrojové desky integrovaný infotainment Boom! Box s 6,5“ displejem. Odnaviguje vás, vyřídíte s ním telefonáty nebo poslechnete muziku přes kvalitní aparaturu či do Bluetooth sady v helmě. Systém ovládnete buď ťukáním na dotykový displej, nebo intuitivně pomocí tlačítek na řídítkách, která méně odvádějí pozornost od řízení.

A pro koho vlastně tříkolý Harley je? Tri Glide Ultra nejlépe sedne lidem, kteří nechtějí řešit balanc na těžké naložené Electře, nevadí jim být velmi často v absolutním středu pozornosti a při delší cestě rádi stěhují půlku své domácnosti (až 190 litrů úložných prostor). Jde o výjimečný kus poctivé kovové mechaniky, který nabízí spoustu výjimečných zážitků. Neodsuzujte ji předem, ale vyzkoušejte ji. Třeba vás chytí za srdce.


Technické údaje

Motor
Vzduchem a kapalinou chlazený čtyřdobý vidlicový dvouválec, úhel válců 45°, OHV, dva ventily na válec, elektronické vstřikování, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka, šestistupňová převodovka (elektrická zpátečka), sekundární převod řemenem.
Vrtání × zdvih: 98,4 × 111,1 mm
Zdvihový objem: 1690 cm³
Stupeň komprese: 10:1
Jmenovitý výkon: 64 kW (87 k) při 5010 1/min
Max. točivý moment: 138 Nm při 3750 1/min

Rám a podvozek
Ocelový dvojitý kolébkový rám, teleskopická vidlice vpředu, pevná náprava vzadu, dva tlumiče, spojený brzdový systém, dvojitá kotoučová brzda vpředu,
Ø 300 mm, šestipístkové brzdiče, dvě kotoučové brzdy vzadu, Ø 271 mm, jednopístkové brzdiče, nožní parkovací brzda, litá hliníková kola.
Pneumatiky: MT90B16 72H; 2× 205/65 R 15

Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1670 mm, úhel hlavy řízení 64 stupňů, stopa 100 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu 117/76 mm, výška sedla 720 mm, hmotnost s plnou nádrží 560 kg, objem nádrže 22,7 litru, objem zavazadlového prostoru 190 litrů.
Záruka: dva roky
Barvy: červená, tmavě hnědá, světle hnědá, modrá, černá

Vydáno: 01. 10. 2014

Autor: Petr Slezák, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Harley-Davidson Street Glide bazar