Suzuki Intruder C1500BT vs. Yamaha XV1900A CFD: Agenti dobré nálady

Málokdy sednete na stroj, který vás ve chvíli rozjetí zbaví stresu, jako nějakou injekční stříkačkou do vás vpraví pocit klidu a bezpečí, převede vás do jiného světa, ve kterém problémy neexistují. Tito dva černě odění agenti jsou na zbavování stresu dobře proškoleni.

Intruder C1500 i Midnight Star 1900 nejsou žádnými nováčky. Všichni je známe již několik let, ale v nahatější, barevnější a chromovanější podobě. Nyní, protože v Americe někdo vymyslel novou kategorii baggerů, všichni výrobci zpanikařili a začali své stroje přestavovat do designu současných chtění. Začalo to samozřejmě u H-D, které představilo novou řadu, ve které se baggery objevují poměrně hojně. Zareagovala Honda, po boku stoletého Goldwingu představila svěží F6B. Victory a Indian jdou svojí vlastní cestou, pro Evropany, především Čechy jsou ale trošku nedostupné. Ale mašiny to jsou krásné a inspirativní. Pozadu s "bagrováním" nezůstala ani Yamaha. U největšího Midnight Staru obtěžkání kufry a kapotáží zcela mění tvář a charakter původního motocyklu. Suzuki C1500BT bagger není, je to prostý cruiser v turistickém pojetí a s černou tematikou. Dostal plastové, kůží obšité kufrobrašny a velký plexištít. Vedle Yamahy působí Suzuki skromněji, ale nikoli levněji, rozhodně ne levněji ve smyslu zpracování, laku. Zatímco Yamaha pro přestavbu zvolila největší stroj z nabídky, Suzuki ponechala M1800 stranou a přestavěla rovněž oblíbenou mladší patnáctistovku, což se projevilo především na ceně - mezi oběma černými stroji je rozdíl 165 090 Kč. Pro většinu z nás rozhodující faktor.

 Motocykly Suzuki Intruder C1500BT vs. Yamaha XV1900A CFD

CFD je magický stroj, jeho tvary a mohutnost vyniknou, až když u něj stojíte. A když si sednete do sedla, tak na vás začne působit nespecifikovatelnou zvláštní silou. A temná rozhodně není. Co detail, to šperk, nestačíte se divit, jak je celek po designové stránce sladěn, dopiplán do posledního detailu. Yamaha působí mnohem futurističtějším dojmem, Suzuki se drží spíš při zemi, čerpá z tradice a klasiky. A s tím souvisí i pocit v sedle. Tvar předních kapotáží zcela mění vjem při jízdě na obou strojích. Yamaha vás kryje černou neprůhlednou kapotou, která je protažená do stran tak, že šikovně zakrývá i ruce, její vrchní okraj s černým lemem odhaluje asfaltky před vámi jen tolik, kolik je potřeba, a dává pocit nesmírné ochrany. Ne snad před větrem, ale tak nějak morálně. Jste schovaní, do stroje zapuštění a svět vnímáte jako ze zadní řady v kině - v dáli před sebou na plátně, bez větru a třepotání rukávů a hluku v přilbě. Suzuki díky svému užšímu, ale mnohem vyššímu plexištítu působí spíše jako americká policejní hárlejka, silnici před strojem sledujete celou, čili pocit jako z biografu střídá širokoúhlé oko kamery GoPro, vidíte si skoro pod přední kolo. Máte rozhled, ruce vám chladí vítr a horní hrana plexištítu mi bohužel při mé výšce 181 cm vadila při výhledu. Buď jsem se musel přikrčit, nebo narovnat v zádech. Pocit v sedle je úplně jiný. Díky "prosklenému" předku jsem se cítil mnohem víc na ráně, ve srovnání s CFD jsem si připadal jakoby nahý.

 Motocykly Suzuki Intruder C1500BT vs. Yamaha XV1900A CFD

Hned při rozjezdu zjistíte, že Intruder je nesmírně hladký, jemný a ovladatelný. Motor je díky ukázněnému vstřikování a chytrým palivovým mapám, které ubírají prvnímu a druhému převodovému stupni výkon a vyhlazují nástup v nízkých otáčkách, nesmírně jemný. Dvouválcovou patnáctistovku byste mu tipli jen ve chvíli, kdy otáčky klesnou těsně nad volnoběžné, třeba při rozjíždění nebo zařazení dvojky. Pak je cítit podtočení a kovové zvuky. Jinak je ale jízda hladká, převodovka krásně navazuje. Dynamika je, řekl bych, na střední úrovni. Pravda je, že se motoru musí dostat otáček, pak uhání bez vibrací a s velmi dlouhými převodovými stupni stroj pružně a jako tažen leteckou gumou nabírá na rychlosti. Jediný problém, který jsem u Intruderu nemohl překousnout, bylo nesmírně tvrdé nastavení kývačky. Jasně, jezdil jsem sám a i v křiváku z krávy mám sotva 75 kg, přičemž se zde musí počítat s chopperistou cca 120 kg a tandemistkou a těžkým nákladem. V tu chvíli zadní pérování funguje jistě lépe, já na tom nezatíženém zkrátka poskakoval jako dítě s připínáčkem v zadnici. Zdvih zadního kola Intruderu je 108 mm, Midnight Staru 152 mm, což jednoznačně svědčí o schopnostech podvozku Yamahy zvládat rozličnější zatížení - tedy od lehkého kluka po tradiční cruiserovskou posádku.

 Motocykly Suzuki Intruder C1500BT vs. Yamaha XV1900A CFD

Motor Midnight Staru 1900 považuji za jeden z vůbec nejvymakanějších cruiserovských véček na trhu. Zbožňuji jeho hladký přednes a jemnost. Přitom má v rezervě výkon i točivý moment, kterým dokáže CFD překvapit na křižovatkách, ale i na dálnici poškádlit nejeden sportovní motocykl. CFD je rychlé, jeho podvozek přátelštější, ale také víc žere a je dražší. Yamaha je přesná a skrývá v sobě víc, než byste do ní řekli. Umí zadriftovat, v zatáčkách se jí líbí. Intruder je v ovládání jakoby méně přesný, plyn reaguje pomaleji, stejně jako řízení a páčka brzdy. Za tu se musí vzít opravdu silou a někdy je nutné přidat ke zpomalení brzdu zadní. Jenže pak je tu ten rozdíl v ceně, který není rozhodně zanedbatelný. Má snad Intruder nekvalitní lak, "čínské" svary nebo nádrž z bakelitu? Nikoli. Zásadní rozdíl v ceně dělají použité technologie a materiály. Zatímco Yamaha sáhla po celohliníkovém rámu (který vypiplává od dob Warrioru), hliníkové kývačce, čtyřpístkových impozantních brzdičích, motoru s keramickými povrchy válců, výfukové soustavě s přívěrou a trošku luxusněji provedenou kapotáží i kufry (Midnight Star je o 65 000 Kč levnější), Suzuki svařila rám i kývačku ocelovou a pošetřila i na kufrech a předním štítu. Spojku neovládá kapalina, ale lanko, vpředu se zakusuje dvoupíst do jednoho kotouče a podobně.

 Motocykly Suzuki Intruder C1500BT vs. Yamaha XV1900A CFD

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Suzuki Intruder C1500BT

MOTOR
Vodou chlazený dvouválcový čtyřtaktní motor s válci do V v úhlu 54º, čtyři ventily na válec, vstřikování paliva, vícelamelová mokrá spojka, pětistupňová převodovka, kardan

Vrtání x zdvih: 96 x 101 mm
Zdvihový objem: 1462 cm3
Jmenovitý výkon: 58 kW (79 koní) při 4800/min
Maximální točivý moment: 131 Nm při 2600/min

PODVOZEK
Dvojitý uzavřený ocelový trubkový rám, vpředu klasická opláštěná vidlice, vzadu ocelová kyvná vidlice, vpředu jednoduchá kotoučová brzda Ø 330 mm, dvoupístková čelist, vzadu kotoučová brzda Ø 275 mm, dvoupístková čelist.
Pneumatiky: 130/80 R 17, 200/60 R 16

ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor 1675 mm, výška sedla 720 mm, hmotnost s plnou nádrží 363 kg, délka x výška x šířka - 2570 x 1440 x 990 mm, objem nádrže 18 l.

Záruka: dva roky
Servisní intervaly: po 6000 km
Barvy: černá
Cena: 309 900 Kč

Yamaha XV1900A CFD

MOTOR
Vzduchem chlazený dvouválcový čtyřtaktní motor s válci do V v úhlu 48º, OHV, čtyři ventily na válec, vstřikování paliva, hydraulicky ovládaná vícelamelová mokrá spojka, pětistupňová převodovka, řemen

Vrtání x zdvih: 100 x 118 mm
Zdvihový objem: 1854 cm3
Jmenovitý výkon: 66,4 kW (90,3 koní) při 4750/min
Maximální točivý moment: 155 Nm při 2500/min

PODVOZEK
Dvojitý uzavřený hliníkový trubkový rám, vpředu klasická opláštěná vidlice, vzadu hliníková kyvná vidlice, vpředu dvojitá kotoučová brzda Ø 298 mm, čtyřpístkové čelisti, vzadu kotoučová brzda Ø 320 mm, dvoupístková čelist.
Pneumatiky: 130/70 R 18, 190/60 R 17

ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor 1715 mm, výška sedla 705 mm, hmotnost s plnou nádrží 360 kg, délka x výška x šířka - 2580 x 1514 x 1055 mm, objem nádrže 16 l.

Záruka: dva roky
Servisní intervaly: po 6000 km
Barvy: černá
Cena: 474 990 Kč


Vydáno: 28. 01. 2014

Autor: Jakub Nič (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Suzuki Intruder bazar