Suzuki C1500T

Velká, černá, krásná. Řeč je samozřejmě o cruiseru, konkrétně o novém Intruderu C 1500 T od Suzuki. Nejenže je to překvapivě elegantní bike, ale překvapivě skvěle se na něm také jezdí - jeho řádné hmotnosti navzdory.

Konečně v teple, konečně slunce, ko-neč-ně! Letošní zima nám dala hodně zabrat a každá možnost, jak se svézt alespoň v trochu lidských podmínkách, byla obzvláště vítaná. Tím spíše, jde-li o ryze pohodovou záležitost v podobě cestovně střiženého cruiseru. Co víc si na první svezení přát? Algarve nás vítá s otevřenou náručí.

A my jsme fakt moc rádi, že se Suzuki po delší době konečně s něčím předvedla - cestovní Intruder se se svými 1462 kubíky navíc situuje přesně do skulinky mezi své modely C 800 a power cruiser M1800R. A to je přesně ten segment, který má dnes potenciál. Prodeje H-D, ale třeba i nová California budiž nám spolu s novým Midnightstarem zářným příkladem.

Styl, jakým se nechali v Nipponu inspirovat, je tedy zřejmý: dark customs. S nadsázkou by se dalo říct, že až na plexi je Intruderu černé téměř vše a překvapivě to vůbec nevypadá špatně. Naopak, kombinace střídmě dávkovaných chromových detailů a černého lesklého a matného laku působí i na takovém otesánkovi velmi elegantně. À propos otesánek: kdybychom to brali podle hmotnosti, tak by 365 kg vážící Suzuki dokázala spolykat na posezení tři malé Duky 125...

 Motocykly Suzuki C1500T 2013
Pěkné a účelné: boční kufry pojmou po 22 litrech a nosnost mají každý 5 kilogramů.

Sytý, hluboký a sametový bas je přesně ten zvuk, který byste od stroje tohoto ražení očekávali - dlužno dodat, nebude zklamáni. Na lázeňské promenádě nebo pražské magistrále odvede hrací soustava svou práci opravdu suverénně, ale přitom nemusíte mít výčitky, že strašíte malé děti... Pilot navíc vnímá kulisu spíše podprahově, jako příjemnou nevtíravou muziku. Motor zatahuje se sametovou jemností a bez vibrací, jak jsme u Intruderů zvyklí, ale přitom dostatečně razantně - slovy čísel - při 2600 otáčkách máte k dispozici 131 newtonmetrů.

Škoda jen, že je na přání amerického trhu uzpůsobeno zpřevodování spíše do dlouha - což je vzhledem k tamějším podmínkám pochopitelné. To samé platí také pro široké stupačky a kolébkové řazení, Američané mají prostě rádi pohodu. Kdo by chtěl s Intruderem surfovat v tuzemských zatáčkách, bude se muset naučit dvojku trošku podržet a počítat s tím, že si obě "platle" náležitě naostří. Motoru to ale každopádně nevadí, vychování nepostrádá ani ve vyšších otáčkách.

Vzhledem k jeho původu v rabiátském modelu M1500 jsme to mohli vlastně očekávat. Z dnes již nenabízeného "emka" pochází rovněž převodovka, dvojitý kolébkový rám, výfukový systém a sekundární pohon kardanem, dost natolik zásadních ingrediencí, aby sportovnější charakter stroje nebyl potlačen. Vyšších otáček se prostě nebojí.

Brzdová soustava by naopak krapet toho sportovnějšího ducha potřebovala - brzdová páčka vyžaduje silný stisk, a i přesto nastupuje velmi ležérně, zadní je sice ostřejší, ale je třeba si zvyknout na delší chod pedálu. ABS není a popravdě není ani příliš potřeba - upadnout na přebrzdění předku by vyžadovalo nadlidské úsilí a schopnosti...

 Motocykly Suzuki C1500T 2013
S nadsázkou by se dalo říct, že je na Intruderu černé téměř vše.

K posazu nemáme co dodat, tohle máme rádi a chápeme, proč jsou cruisery stále tak populární. Komfort, pohoda, všude máte hodně místa a prostoru, řídítka jsou opravdu široká, nádrž pojme poctivých 18 litrů, v sedle Intruderu máte pocit, že byste mohli jezdit do nekonečna i bez pauz na cigaretu. Zapálit byste si klidně mohli i při jízdě: do 120 km/h zabraňuje rozměrné plexi všem poryvům větru proti jezdcům do 178 cm. Teprve nad touto výškovou i rychlostní hranicí se objeví lehké turbulence.

Je s podivem, jak lehce a přitom rychle se lze s prostředním z Intruderů pohybovat. Velkou zásluhu na tom nese podvozek, jehož nastavení můžeme označit bez nadsázky za excelentní - jedno zda jedete zrovna na pohodu nebo máte chuť protáhnout pár zatáček, podvozek je tuhý, ale přitom dostatečně komfortní dokonce i na zvlněném asfaltu a zimou soužené vozovce.

Občas se přistihuji, že úplně zapomínám, na jak těžkém motocyklu vlastně sedím, tu hmotnost prostě necítíte a jenom žasnete, jak skvěle může vlastně fungovat i takový ingot, pokud si někdo dá tu práci a pohraje si s podvozkem. Jasně, může za to určitě také nízko uložené těžiště, určitě i široká, do ruky padnoucí řídítka a v nemenší míře kvalitní obutí Bridgestone Exadra - jen pro doplnění: zadní guma má šíři 200 mm. Stupačky jsou navíc uloženy relativně vysoko, jiskření se nezbavíte, ale nebude to v každé zatáčce.

Je fajn, že je Suzuki zase zpět na scéně. Její nový cruiser na ní určitě žádnou revoluci neztropí, ale naši pozornost si díky svému perfektnímu vyladění a sympatické ceně bezesporu zaslouží.

 Motocykly Suzuki C1500T 2013
Otáčkoměr byste tu hledali marně.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor

Kapalinou chlazený čtyřdobý vidlicový dvouválec s úhlem válců 54 stupňů, napříč uložená kliková hřídel, po jedné nahoře uložené, řetězem poháněné vačkové hřídeli, čtyři ventily na válec, mazání s mokrou klikovou skříní, vstřikování, Ø 42 mm, řízený katalyzátor, alternátor 435 W, akumulátor 12 V/18 Ah, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka, kardan.

Vrtání × zdvih 96,0 × 101,0 mm
Zdvihový objem 1462 cm3
Stupeň komprese 9,5:1
Jmenovitý výkon 58,0 kW (79 k) při 4800 1/min
Max. točivý moment 131 Nm při 2600 1/min

Podvozek
Dvojitý ocelový rám, teleskopická vidlice, Ø 45 mm, dvouramenná kyvná vidlice z oceli, centrální pružicí jednotka s přepákováním, dvojitá kotoučová brzda vpředu, Ø 330 mm, dvoupístkové čelisti, kotoučová brzda vzadu, Ø 275 mm, dvoupístková plovoucí čelist, ABS.

Litá hliníková kola 3,00 × 17; 5,00 × 16
Pneumatiky 130/80 R 17; 200/60 R 16

Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1675 mm, úhel hlavy řízení 58,8 stupně, stopa 132 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu 130/108 mm, výška sedla 720 mm, hmotnost s plnou nádrží 363 kg, objem nádrže 18 litrů.

Záruka dva roky
Servisní intervaly po 6000 km
Barvy černá
Cena 334 900 Kč


Vydáno: 12. 07. 2013

Autor: Martin Tománek (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Suzuki TL bazar