(Reportáž)Michal "Indi" Dokoupil na TT, 1. závod 600 ccm

Celou neděli připravoval tým MIRT Yamahu R6 na pondělní první závod TT Supersport, a trénovali zastávku Pit stopu…

… Máme to i natočený a je fakt vtipný, jak si kluci sami dotvářeli i zvukový doprovod, takže to, že jeden z nich třeba vrčí, neznamená žádnou mentální poruchu, ale třeba přijíždějící motorku… Tankování dostal na starost Lukáš Kosina, Aleš Sýkora pak vyčištění předního plexi a Petr Strnad plexi Indiho přilby.

V pondělí se hlavní „aktéři“ sešli v sedm ráno, a Indiho vzbudili v osm, protože start závodu byl naplánován na 10:45. V noci pršelo a i ráno bylo jasné, že se závod odloží, protože v horách byla hustá mlha a všude po trati mokro. Oficiálně pak bylo oznámeno, že další průběh dne bude zveřejněn ve dvanáct hodin, nicméně s největší pravděpodobností se odjede první závod supersportů ve dvě hodiny. Kluci z Pit stopu se oblíkli do nehořlavých overalů a hned dostali přezdívku „Návštěvníci“ , jak jim to slušelo. Dopoledne pak prošli ještě technickou prohlídkou a připravili si benzín.

Ve dvanáct hodin bylo oficiálně potvrzeno, že start bude ve dvě hodiny, a Indi pojede se svým startovním číslem 57 z dvacáté osmé pozice. Holky dostaly lístky pro rodiny na Grandstand a já jsem se zašila do press centra, kde jsem měla přístup na livetiming a mohla rovnou házet průběžné info na facebook. Půl hodiny před startem je teprve povoleno nalít benzín do tankovací nádoby, a tak všichni poslušně čekali v prostoru za technickou kontrolu, až mechaniky pustí do svých stanovišť.

Indi si stihl dát ještě rychlou sprchu a oblékl se, zatímco my ostatní jsme už na něj čekali nahoře u boxů. Náš „chlívek“ s tankovacím zařízením byl hned v první třetině, takže na něj nebylo z press centra vidět, ale nebylo problém tam doběhnout. Indiho jsem na startu už pak bohužel neviděla, protože jsem tam neměla se svojí kartou přístup, ale i tak jsem jej aspoň viděla, jak prolétl cílovkou do prvního kola.
Věrka s Lenkou a Katkou na Grandstandu chvíli vyšilovaly, protože neměly žádné info. Pak se ale připojily k manželce Paula Owena, která měla počítač, a přidala na svém livetimingu Indiána do „oblíbených“, aby mohly holky sledovat s ní. Kluci na Pit stopu se museli spolehnout na skautíky otáčející šipku u startovních čísel jezdců na pozice na trati, kde se právě nacházejí… „náš“ skaut připravoval klukům docela horké chvilky, protože zásadně zapomínal u čísla 57 šipkou otáčet, ale naštěstí viděli na Michala trenéra, který měl livetiming na mobilu a ukazoval jim palec nahoru, kdykoliv Indi dojel do dalšího úseku. I já jsem samozřejmě se zaťatými pěstmi sledovala, kde si Indi zrovna nachází a málem mě kleplo, když se v prvním kole v prvním úseku Glen Helen ukázal na devatenáctém místě a hlavně se slušným mezičasem. Pak sice spadl na dvacátou příčku, ale na devatenácté i osmnácté ztrácel sotva pár desetin. Když prolétl cílem, musela jsem si třikrát protřít oči, a prstem přejet přes obrazovku přes Indiho jméno až k celkovému času, jestli nekoukám někam o řádek vedle…18:43?! S pevným startem?! Tak to je prostě mazec!!! Tohle jsem fakt nečekala! Takovej postup ale nečekal snad asi nikdo z týmu, i když u Indiána už by nás nemuselo překvapovat, že v závodě jezdívá mnohem líp než v kvalifikacích. Ve druhém kole na některých úsecích ztratil, takže na Pit Stop dojel s časem 18:51 a na 22. pozici.

Ještě než Indi přijel, kluci museli několikrát z našeho místa vyhodit kameramana, který se tam motal kolem Steva Mercera, který měl bohužel svůj Pit hned vedle nás, a zavazel tak se svojí motorkou před naší. Ve chvíli kdy Indi přijel, Steve se zrovna začal rozjíždět, a tak se tam museli porovnat, jenže jak naši mechanici museli odjíždějící motorce uhnout, Indián přejel náš Pit asi o metr a půl, protože je neviděl, takže pak zahrábl brzdu až z toho zavrávoral a pak ho museli zatlačit zpátky. Tohle byl přesně ten okamžik, kdy se jinak do té doby klidní mechanici rozhodili, a Petrovi se pak podařilo utrhnout Indiánovi plexi. Ve chvíli, kdy se toto stalo, museli se rozhodnout pro výměnu přilby. Druhá byla sice nachystaná, ale toto zdržení nás stálo velmi cenný čas, který nám pak v cíli chyběl. Indi vyrazil do třetího kola a i s Pit stopem, který trval přes minutu, zajel čas 20:09 a pořád držel 22.pozici, i když na Jamie Hamiltona na Wilson Craig Hondě ztrácel 26 vteřin a navíc na něj tlačil Daniel Cooper, který ho pak dokonce ve čtvrtém kole na chvilinku překonal, ale dlouho mu to nevydrželo, protože Indi zatahal ještě víc a do cíle dojel na konečném 21.místě.
Je to velký úspěch ve srovnání s dosavadními umístěními, a čas 18:43 s pevným startem už patří na TT opravdu mezi špičkové jezdce a z toho máme všichni obrovskou radost, ale všechny nás mrzí, že nám chyběl jen kousíček na stříbrnou repliku a Indián tak večer ve Villa Marině přebíral první bronzovou…tohle všechno je ale velká motivace do středečního druhého závodu supersportů, protože tým MIRT rozhodně s Indiánem na stříbrného Merkura má!

„V prvním kole jsem hned na Glen Helen dojel Micka Sweeneyho a pak na Sulby Daley Mathisona. Věděl jsem tak díky tomu, že jedu hodně rychle a taky mi pomohlo, že na Goosnecku mi Tonda Kuřimský ukázal na tabuli pozici a ztrátu na jezdce přede mnou. Ve druhém kole se mi jelo hůř, protože mě začaly otravovat rukavice, které se mi dlaních krabatily. Nikde mi to nikdy nevadilo, ale tady se to prostě projevilo, takže ve druhým závodě pojedu v novejch. Pit stop je kapitola sama pro sebe…tankování a všechno ostatní proběhlo dobře, jenže hned na začátku kluky rozhodil jezdec vedle, který nás zablokoval, a pak mi Pták utrhl plexi a bylo vymalováno. Výměna helmy, v rukavicích jsem si nemohl ani sám rozepnout a zapnout řemínek, což udělal Aleš, takže zdržení, které mě stálo stříbro. Ve třetím kole jsem se snažil dohnat ztrátu, ale to už nešlo. Před Pit stopem jsem ještě předjel Olie Linsdella a po pit stopu byl zase kus přede mnou. Trvalo mi celý dvě kola, než jsem ho zase dojel a předjel. Pozice mi sice nakonec zůstala stejná, ale bohužel o kousek stříbro neklaplo. Hodně mě to mrzí nejen kvůli mně, ale i kvůli celýmu týmu, protože nás to všechny stálo hodně úsilí dostat se sem a všechno připravit. Motorky máme skvělý, tým máme dobrej, takže ten stříbrnej Merkur doufám ještě tento týden přijde!“

Ve středu Indi startuje z 25. pozice a i Pit stop snad budeme mít lépe umístěný, tak držte týmu MIRT pěsti!

Vydáno: 04. 06. 2014

Autor: Veronika Hankocyová, foto MIRT (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz