Představení Harley-Davidson

U pražského dealera HD proběhlo v pátek představení dvou nových modelů.




Sportster 72

Harley-Davidson 72 je Sportster na výletě do dob, kdy kluci jezdili na kole typu Sting-Ray a velcí frajeři parkovali choppery v řadě na chodníku. Od sytě rudé barvy a ape řídítek až po úzké černobílé pneumatiky je Sewenty-Two jedním ze symbolů doby a vlivu této kultury, který přetrvává dodnes na Whittier Boulevard, legendární ulici na východě Los Angeles, známé také jako Route 72. Nová generace custom stavitelů čerpá z této doby a šíří její odkaz nejen v Kalifornii a celé Americe, ale i po celém světě.




„Při výrobě Sewenty-Two jsme byli inspirováni i ranou érou chopperů,“ říká Frank Savage, manažer z oddělení designu společnosti Harley-Davidson. „Tyto motocykly byly pestrobarevné a chromované, ale také úzké a hodně odstrojené. Podíváte-li se na modely z té doby, vidíte, že jsou takřka tak jednoduché jako kolo. Je to custom styl, který je velmi typický pro Ameriku a kalifornskou scénu.“




Harley-Davidson Sewenty–Two

Motor - Vzduchem chlazený motor Evolution™ V-Twin o objemu 1200 cm³ s elektronickým sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva.
Výška sedla – 710 mm
Objem nádrže – 7,9 litru
Suchá hmotnost – 247 kg
Točivý moment – 96 Nm při 3500 1/min

Softail Slim

Odstrojte motocykl Harley-Davidson Softail pouze na jeho nezbytné díly a získáte verzi Slim. Od štíhlé zadní části po oříznutý blatník je toho na modelu Slim zkrátka méně; méně krytů, jedno sedlo, menší kola a pneumatiky a minimum chromu. Štíhlý a nekompromisní. Co zůstalo je pouze základní profil Softailu a ikonický styl Harley-Davidson, který připomíná klasické modely z padesátých let.




„Je na čase znovu udělat z motoru hlavní designový prvek motocyklu,“ říká senior designer Casey Ketterhagen, „takže jsme nařídili modelu Softail dietu, abychom dostali proporce pod kontrolu. Když zmenšíte zadní část pomocí úzké pneumatiky a oříznutého blatníku, stane se motor srdcem motocyklu - hlavním bodem. Mezi přední částí sedla a nádrží jsme nechali mezeru, aby jezdec viděl horní část motoru. Líbí se mi, když se můžu podívat dolů a vidím to, co mě veze.“
Aby byla zadní část motocyklu jednoduchá a čistá, má na sobě Slim kombinaci světel brzdových, směrových a zadního světla. Výztuhy zadního blatníku jsou jednoduché a prosté, odhalující ocelové výkovky a upevňovací prvky. Tenký kožený pásek překrývá spáru nádrže. Přední blatník je oříznutý, aby odhalil větší část kola.



„Můj vlastní motocykl nemá přední blatník vůbec,“ říká Ketterhagen. „Ale bohužel nemůžeme zajít tak daleko s modelem určeným pro sériovou výrobu. Model Slim má být interpretací podomácku dělaných customů ze čtyřicátých a padesátých let a použili jsme několik součástek, které tu dobu připomínají.“

Harley-Davidson Softail Slim

Motor - vzduchem chlazený motor Twin Cam 103B s objemem 1690 cm³ s ACR (Automatic Compression Release )
Výška sedla – 650 mm
Objem nádrže – 18,9 litru
Suchá hmotnost – 305 kg
Točivý moment – 132 Nm při 3250 1/min



Vydáno: 11. 02. 2012

Autor: Michal Hrubec (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Harley-Davidson Road King bazar