(Novinka)Novinky u Bridgestone

Firma Bridgestone na trh uvede čtyři nové pneumatiky pro náročné jezdce. Na své si přijdou jak okruháři, tak krosáci.

Začátkem roku 2014 byly představeny následující nové produkty:

•    Battlax Hypersport S20 EVO

Ani po vítězství v našem srovnávacím testu sportovních pneumatik  nepřestal Bridgestone S20 vyvíjet. Inženýři se zaměřili na konstrukci pneumatiky a složení směsi s cílem prodloužit životnost zadní pneumatiky a zároveň vylepšit ovladatelnost i přilnavost při průjezdu zatáčkou ve velkém náklonu. Novinka má vylepšenou konstrukci nárazníku pneumatiky (vpředu) a novou směs. Ta obsahuje patentovanou technologie NanoPro-Tech™, která na molekulární úrovni snižuje valivý odpor a prodlužuje životnost. EVO má o 22 % delší životnost než předchůdce, dále poskytuje citelné zvýšení stability v zatáčkách a vyšší úroveň trakce při jízdě jak na závodním okruhu, tak na silnici. Přední pneumatika předčí svého předchůdce přilnavostí. K dispozici  bude od března 2014.

•    Battlax Racing R10 EVO

Cílem modernizace pneumatiky je zvýšení rychlosti, kterou je přední kolo schopno projíždět zatáčkou, jakož i zvýšením trakce, přilnavosti a konzistence výkonu u zadního kola. Výsledkem je o 10 % větší styčná plocha. Optimalizace směsi zadní pneumatiky zároveň propůjčila Battlaxu Racing R10 EVO citelně vyšší přilnavost v příčném směru a trakci v celém rozsahu provozních teplot, prodloužila životnost a přispěla k větší konzistenci provozních vlastností v porovnání s předchůdcem.

•    Battlax Racing V02

Nejnovější technologie MotoGP, nyní k dispozici pro všechny superbiky. V02 je evolucí pneumatiky Battlax Racing V01, která jezdcům na motocyklech kategorie superbike slibuje rychlejší časy na kolo a delší životnost díky nejmodernějším technologiím konstrukce a směsi značky Bridgestone pro MotoGP. Nová konstrukce nárazníku „GP Belt“ u zadní pneumatiky posouvá přilnavost a stabilitu na novou úroveň tím, že optimalizuje styčnou plochu pneumatiky, zvyšuje kontaktní tlak, a tím zlepšuje přilnavost. Přilnavost v celém rozsahu provozních teplot zvyšuje také nová měkká směs. Pneumatika díky tomu poskytuje vyšší výkon v zahřívací fázi. Zvýšená přilnavost v kombinaci s konzistentním výkonem umožňuje Battlaxu V02 dosahovat o více než 1 sekundu rychlejších časů na kolo v porovnání se současnou závodní pneumatikou V01.

•    Battlecross X30 a X40

Motokrosový dezén pro středně tvrdý a tvrdý povrch. Battlecross X30 se hodí na středně tvrdý terén a Battlecross X40 na tvrdý terén. Obě nové pneumatiky poprvé nesou označení Battlecross a využívají pokrokovou technologii, která byla vyvinuta a prověřena v motokrosových závodech nejvyšší úrovně. Nové dezény předních pneumatik Battlecross X30 a X40 jsou vybaveny asymetricky uspořádanými bloky na levé a pravé straně, které poskytují vysokou stabilitu během brzdění a akcelerace a suverénní přilnavost při průjezdu zatáčkou s jakýmkoli úhlem náklonu. Obě nové přední pneumatiky Battlecross poskytují výrazně vyšší úroveň přilnavosti než současné produkty Bridgestone M403 a M603, které nahrazují. Zadní pneumatiky jsou navrženy s využitím nové technologie Bridgestone „Castle Block“ s bloky konvexních tvarů. Pneumatika díky nim získává větší hranový efekt, který zlepšuje akceleraci, chování v zatáčkách a časy na kolo. Bridgestone poprvé v motokrosu používá u zadních pneumatik X30 a X40 také svou technologii „Cooling Fin“ (chladicí žebra), která snižuje tvorbu tepla při opakovaném ohýbání bočnic, což pomáhá udržovat konzistentní provozní vlastnosti. Battlecross X30 se bude v Evropě dodávat od dubna 2014, Battlecross X40 od května.

 

Vydáno: 07. 02. 2014

Autor: Tisková zpráva, foto Bridgestone (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz