(Novinka)Nové motokrosové Dunlopy

Po dalším úspěšném roce v motokrosu uvádí značka Dunlop na trh dva modely pneumatik, kterými posílí svou motokrosovou řadu.

Dunlop znovu vstoupil na scénu mezinárodní motokrosové soutěže v roce 2011 se zbrusu novými pneumatikami, které vytvořily základ pro zadní pneumatiku modelu MX32, a hned v prvním roce na nich jezdec Hondy Jevgenij Bobryšev vyhrál velkou cenu. Úspěšný vývoj pokračoval i v roce 2012, kdy Gautier Paulin soutěžící za Kawasaki vyhrál velkou cenu Bulharska na pneumatikách, ze kterých vychází model MX52. Vyzbrojen prototypy pro obě specifikace vyhrál Paulin v roce 2013 tři velké ceny. Nejprve zopakoval své bulharské vítězství s modelem MX52, poté porazil Cairoliho na domácí půdě v Itálii a pak vyhrál ještě jednou v Portugalsku s prototypy MX32.

Zpětná vazba od jezdců po 17 závodech v roce 2013 byla klíčová pro konečnou specifikaci pneumatik. Spojovacím článkem mezi jezdci a týmem výzkumu a vývoje značky Dunlop byl bývalý jezdec MX GP a mistr Supermoto Eddy Seel.

MX32

Dobrý výkon na měkkém až středním terénu se potvrdil díky vítězstvím ve dvou velkých cenách. Ve srovnání se svým předchůdcem ukazuje model MX32 výhody v přilnavosti při zatáčení, ve směrové stabilitě, ovladatelnosti při smyku, trakci v přímém směru a v odolnosti.

  • Technologie Progressive Cornering Block Technology (PCBT) zahrnující zvýšenou flexibilitu bloků vedla ke zlepšení průjezdu zatáčkou
  • Patentované rozložení více bloků na zadní pneumatice s různými rozestupy bloků a s méně bloky ve střední části zlepšuje kontakt s povrchem
  • Patentovaný dezén bloku ramene pláště (tzv. chiseled shoulder) u předních pneumatik zlepšuje trakci a přilnavost a větší středové bloky poskytují vysokou trakci pro lepší výkonnost při startu (přední MX32)
  • Díky technologii kostry pneumatiky CTCS bylo dosaženo konzistentnější směrové stability a lepší ovladatelnosti
  • Nový dezén bez výztuh (tzv. ‘tie-bar’-less) přináší nižší tuhost bloků v ohybu, zlepšuje kontakt s povrchem, trakci a stabilitu v blátivém terénu
  • Lepší tlumení a směrová stabilita byly dosaženy díky použití pryže tlumící zpětné nárazy (zadní pneumatika MX32)
  • Směrový dezén přední pneumatiky nabízí optimalizovaný výkon při brzdění a stabilitu při zatáčení
  • Větší středové bloky na přední pneumatice zlepšují stabilitu v zatáčkách na pevnějším povrchu

MX52

Model MX51 byl zástupcem průlomových pneumatik, na kterých Kiara Fontanesiová vyhrála motokrosové mistrovství žen FIM, nicméně jejich následník model MX52 se jim vyrovnává v brzdění a odolnosti a překonává je ve všech ostatních oblastech svými dynamickými vlastnostmi.

  • Patentovaná technologie Progressive Cornering Block Technology (PCBT) je nová technologie, která je klíčem k lepší ovladatelnosti při smyku a přilnavosti při zatáčení
  • Lepší ovládání zadního kola při vysokém výkonu, větší stabilita v přímém směru a trakce spolu s menším opotřebením stupňovitě řešených středových bloků na tvrdém povrchu
  • Jedinečné rozložení bloků přináší lepší ovladatelnost, lehkost a stabilitu v zatáčkách, zatímco směrový dezén bloků optimalizuje výkon při brzdění a stabilitu v zatáčkách (zadní MX52)
  • Nové postranní bloky zlepšují průjezd zatáčkami a maximalizují výkon na tvrdém povrchu (zadní MX52)
  • Optimalizovaný systém Carcass Tension Control System (CTCS) podporuje směrovou přesnost a směrovou stabilitu
  • Použití pryže tlumící zpětné nárazy na zadní pneumatice přispívá ke snížení přenášených nárazů a lepší schopnosti kol kopírovat vozovku

Oba nové modely MX32 i MX52 disponují významně zvýšenou výkonností a pokrývají vyšší počet rozměrů.

Sharon Antonaros, ředitel sekce motocyklových pneumatik značky Dunlop pro oblast EMEA:
„Filozofie značky Dunlop je vyvíjet motokrosové výrobky v nejnáročnějších testovacích terénech, které existují, a to jsou závodní dráhy mistrovství FIM a AMA. Víme, že jezdci naslouchají Eddymu díky jeho zkušenostem, a právě díky svým zkušenostem rozumí Eddy dokonale jejich potřebám. Jedná se o působivý kruh, jelikož vítězné pneumatiky máme díky tomu, že nám výměna informací s jezdci umožňuje vytvářet stále lepší výrobky – a to doslova. Koncovým spotřebitelům proto můžeme poskytovat výrobky osvědčené v závodech a spotřebitelé tak mohou jezdit na stejných pneumatikách, jaké používají profesionálové.“

„Pneumatiky značky Dunlop byly v roce 2013 použity na méně než 10 % motocyklů MX1, ale jezdci, kteří je měli, získali více než 35 % umístění mezi prvními třemi. Tyto výsledky byly dosahovány převážně na prototypech pneumatik MX32 a MX52, což nám i našim jezdcům dává důvěru v produkty pro rok 2014. Rádi bychom poděkovali společnostem Honda a Kawasaki za jejich pomoc a podporu a těšíme se na úspěchy našich partnerů a všech našich zákazníků v sezóně 2014.“

Eddy Seel, koordinátor značky Dunlop pro závody MX:
„Naši jezdci byli letos úspěšní na světovém motokrosovém mistrovství FIM. Vítězství na velkých cenách na těchto pneumatikách už zákazníkům prokázala, že jsou to pneumatiky schopné vyhrávat. Když jsme se vrátili do motokrosu nejvyšší úrovně, začínali jsme s širší řadou pneumatik, kterou jsme zúžili, a byli jsme schopní poskytovat pneumatiky s dlouhými provozními intervaly, o kterých jezdci vědí, že se na ně mohou spolehnout. Mohl jsem získávat reakce od jezdců ihned poté, co sesedli z motocyklu po každém závodu, a zhodnotit výkon, odolnost a zpětnou vazbu, kterou jsem pak poskytoval týmu výzkumu a vývoje značky Dunlop. Těsné vztahy byly klíčem k tomu, abychom mohli rychle reagovat na potřeby jezdců, a právě proto máme dnes tak efektivní výrobky, které jsou komerčně dostupné.“

Vydáno: 24. 02. 2014

Autor: TZ (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz