(Novinka)Nová Honda VFR800X Crossrunner

Honda právě představila nového Crossrunnera VFR800X, který přináší řadu změn. Které to jsou?

Původní Crossrunner, který spojil unikátní motor V4 o objemu 800 cm3 s konstrukcí stroje, díky které jezdec za řídítky zaujímá vzpřímenou polohu, je v prodeji již od roku 2011. Nyní přišel čas na změnu. VFR800X Crossrunner pro rok 2015 posouvá tuto koncepci ještě dále, neboť nabízí výraznější sportovní charakter spolu s vylepšenou, agresivnější pozicí za řídítky či ostřejším vzhledem vyzývajícím k dobrodružství.

Srdcem stroje zůstává 16ventilový motor V4 s úhlem válců 90°, který je vybaven systémem proměnlivého časování ventilů VTEC. Ten nově nabízí vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách a zároveň maximální výkon 78 kW dostupný při 10 250 1/min.

Hliníkový zdvojený rám je opatřen lehčím inovovaným pomocným rámem a novou hliníkovou jednoramennou kyvnou vidlicí. Podvozek získal delší zdvihy: o 25 mm vpředu a 28 mm u zadního tlumiče. Systém ABS je součástí standardní výbavy. 17palcové duté přední kolo z hliníkové slitiny je opatřeno dvěma 310mm kotouči spojenými s radiálně upevněnými čtyřpístovými třmeny. Sportovní pneumatiky s šířkou 120 mm vpředu a 180 mm vzadu zajišťují optimální chování stroje na všech typech vozovek.

K dispozici je nyní také systém kontroly trakce jako u modelu Crosstourer. HSTC (Honda Selectable Torque Control) nabízí dvě úrovně nastavení (plus úplné vypnutí).

Crossrunner je motocyklem navrženým pro dynamickou a zábavnou jízdu, který však zároveň nabízí styl, komfort a praktičnost. I s ohledem na to lze sedlo nastavit do dvou poloh, rukojeti jsou opatřeny pětistupňovým vyhříváním a součástí standardní výbavy jsou i ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí. Nové osvětlení tvořené výhradně LED diodami dodává stroji prémiový charakter a odlišuje ho od okolí.

Vydáno: 10. 09. 2014

Autor: Petr Slezák, TZ, foto Honda (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Honda VFR bazar