Husaberg 2013

Husaberg pro rok 2013 zcela změnil přístup. Zrušil čtyřtakty skloněné o 70º vpřed, zavedl stojaté motory a ucelil designy s dvoudobou řadou.

Prezentaci třináctkových Husabergů zajistila KTM CEE ve spolupráci s dealerem Promoto v Benešově na Kavčáku (KBS-ÚAMK-Team). Ke svezení jsme měli kompletní řadu 2013 - dvoutakty TE 125, TE 250 a TE 300 a čtyřtakty FE 250, FE 350, FE 450 a FE 501.

Pro letošek a nadcházející sezonu 2013 se v nabídce Husabergu udělala jakási čistka. Zmizely všechny čtyřtakty se skloněným motorem a nahradily je jednotky KTM. Nové kartery i další odlitky jsou odlévané tlakově a jsou proto hladké, čisté a lehčí.

 Motocykly Husaberg 2013

Všechny stroje včetně dvoutaktů (vyjma TE 125) mají elektrické startéry, čtyřtaktům byly odebrány kick páky, celá řada vozí průhledné nádrže, hydraulické spojky a podvozky WP s novou USD vidlicí 4CS s nastavením nahoře (levá trubka "stlačení", pravá "odskok"). Všechna FE i TE mají zadní centrálu WP PDS bez převodu pákou. Motory, rámy, kývačky i některé plasty vycházejí z KTM nebo jsou s ním přímo identické.

Zabalení v blátě jsme vypadali jako jezdící golemové, krosová trať se chovala jako oboustranná lepicí páska, bláto ucpávalo drapáky, boty se měnily v dámské kozačky a z pářících motorů odpadávaly pravé pálené hliněné tašky. Na málo plynu jsme se zalepili, víc plynu nám otáčelo motorky do směru, ze kterého jsme původně přijeli

Kromě třech profíků (Kadleček, Horák, Charvát) jsme se tak na trati všichni docela trápili. V lese byla ale situace mnohem lepší, sice projetá kolej, ale zásadně pevnější podklad vyzdobený kořeny a zahnívajícím listím. První rozehřívací dvacetiminutovku jsem absolvoval s FE 501. V blátě mi její silný zátah už od volnoběhu pomáhal nechat odpočinout rukám a soustředit se na jízdu, bez neustálého řazení a přimačkávání spojky.

 Motocykly Husaberg 2013

Dvoudobá TE 300 mě nesmírně překvapila, velké dvoutakty jsou rok od roku čím dál agilnější a nastavené pro normální lidi. Hobík jako já ocení nesmírně měkký chod motoru od volnoběžných otáček, motůrek vás vyveze do strmého výjezdu bez nutnosti zásahu spojkou, a to klidně na dvojku nebo trojku. Oproti čtyřtaktu lehčí dvoutakt zatáčí úplně sám, občas jsem měl pocit, že zatáčí tak snadno, až neumí jet rovně. Poslední z mnou zkoušených TE 250 je úplně stejná jako TE 300, jen ve spodních otáčkách v lepivém blátě jsem cítil nepatrně méně energie v nízkých otáčkách.

Na všech modelech jsem ocenil především lehký chod spojky, v těžkých lesních úsecích jsem tak nepřišel o sílu v zápěstí ani o cit ve spojku ovládajícím ukazováčku. Podvozky v měkkém blátě zdaleka nepředvedly, co umí, pravdou však je, že jejich přívětivé a poměrně měkké nastavení pomohlo zdolat nejednu nástrahu lesního endurodromu.

Kolega Martin vyzkoušel TE 125 a čtyřtakt FE 250, stopětadvacítku si pochvalovat za její komáří hmotnost a pružný motor, který se s lepivým blátem vypořádal nad očekávání dobře. Malý čtyřtakt FE 250 naproti heboučké stopětadvacítce dává poměrně dost točivého momentu v nízkých otáčkách, a i když nemá objem, chová se jako objemnější motor.

 Motocykly Husaberg 2013

HUSABERG FE 501 - Technické údaje:

Čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec, zdvihový objem 510,4 cm3, max. výkon neudán, vstřikování, spouštění motoru: elektrický startér, vpředu kotoučová brzda Ø 260 mm, dvoupístkový třmen, vzadu kotoučová brzda Ø 210 mm, jednopístkový třmen, zdvih vidlice 292 mm, zdvih kývačky 335 mm, výška sedla 970 mm, objem nádrže 9,5 litru, suchá hmotnost 113,5 kg.

Barva: modrožlutá
Cena: 226 000 Kč


Vydáno: 17. 02. 2013

Autor: Jakub Nič (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Husaberg FE 450 bazar