Honda Shadow Bobber

"Nic nesmí zůstat originální, co jde říznout, to se zkrátka řízne," Michal má na motorky trochu vyhraněný názor - a to je přesně to, co jsem při přestavbě své "Shadowky" potřeboval.

Všechno to začalo jednoho zářijového pátečního odpoledne, kdy jsem se vydal na projížďku do nedaleké Krupky, avšak po pár kilometrech mi "Shadowka" ukázala, že dál nedojedu. Vypálený drátek od zadního světla a celkový krach elektriky mi dokázaly, že dnešní jízdě je konec. Nezbývalo mi nic jiného než zavolat mému kamarádovi a společnými silami dopravit moji krásku do garáže.

Po čtyřech měsících, kdy mi přetékaly nervy a drželo se mě naštvání, se dostavila ta správná chuť "tvořit". Už dlouhou dobu uznávám styl bobber, tak bylo od začátku celkem jasné, kam bude projekt "Shadowky" směřovat.

 Motocykly Honda Shadow Bobber 2012
Čím vyšší, tím lepší - ape hangery jsou klasika.

S mým dlouholetým kamarádem a skvělým mechanikem v jedné osobě Michalem jsme řízli zadní část rámu a postupně začali motorku rozebírat. K mé smůle není v mé garáži k dispozici svářečka, tak jsme "Shadowku" odvezli do Povrlů k Petru Hajasovi, který si se vším hravě poradil. Navařil příčku na upevnění sedla na pružinkách, zavařil díry po uříznutí rámu a také všechny nepotřebné díry tak, aby to esteticky tvořilo krásný povrch.

Po této práci se vrhl na výrobu zadní opěrky se zahnutím v horní části a navařil držáky zadního blatníku. Děkuji, Petře!!! Po dvou měsících moje kráska opět zdobila mou garáž. Další práce na motorce však neprobíhaly podle plánu. Většinu času jsem strávil v Praze ve škole nebo nebyl dostatek financí pro další realizaci. Musel jsem si vystačit s občasnými brigádami a volnými víkendy.

V první řadě jsem potřeboval zjistit, z jakého důvodu mi motorka vypověděla službu. Po kompletním rozebrání mi to bylo jasné. Drátek alternátoru se prodřel o rám. Problém nastal v tom, že s elektrikou příliš nekamarádím, a proto jsem se rozhodl přenechat tuto práci pravým odborníkům z HS Choppers. Tak zněl plán. S Michalem jsme začali odřezávat zbytečné věci, jako zadní stupačky a různé držáčky. Vymyslet, kam umístit zadní blikače a světlo, byl nejtvrdší oříšek.

 Motocykly Honda Shadow Bobber 2012
Rok a půl jsem čekal na chvíli, kdy se srdce mé Berušky rozezní k životu.

Nakonec jsem přišel na dobrý nápad dát všechno do jednoho, tudíž blikače fungují zároveň jako brzdové a hlavní světlo. Na espézetku jsem vlastnoručně vyrobil držák, ve kterém jsou zakomponovány nábojnice z Mausera, a spolu s ní jsem ho umístil na bok motorky. Poté přišel snižovací kit na tlumič, který snížil zadní část motorky o pět centimetrů. Celkově dostaly naše ruce pořádně zabrat - muselo se hodně brousit a zahlazovat

U kamaráda se nechaly vyříznout kříže z nerezu, ze kterých se udělaly stupačky a zadní držák bubnové brzdy, jenž má v sobě laserem vyřízlá tři piková srdce. Na přední část rámu se nechaly vyříznout kříže. Všechno to jsou detaily, kterých si člověk všimne až po důkladném prohlédnutí.

Další na řadě byl motor, který prošel lešticí procedurou, a poté dekly, o nichž jsem věděl, že musí být plechové. Zkrátka na mé motorce nebude žádný plast. Dobrým pomocníkem na ohýbání deklů se nám stala zadní pneumatika. Nutno podotknout, že jeden dekl se rovnal čtyřem hodinám ohýbání a přeměřování. "Přední blatník? Moc dlouhý, zkrátit!!!" tak zněl jasný názor Michala. "Nic nesmí zůstat originální, co jde říznout, to se zkrátka řízne!" A tak byl blatník zkrácen o patnáct čísel.

Když bylo vše tak nějak dodělané, motorku jsme složili, abychom zjistili, zda všechno sedí tak, jak má. S výsledkem jsem byl spokojený, a tak nebránilo nic tomu, odvézt motorku do Mnichovic za Sancezem k nalakování. Už dříve mi dělal pinstriping na helmu a jeho práce se mi líbila. Představoval jsem si kombinaci černé a zelené, airbrush v podobě křížů a pinstriping na bok nádrže. Po tříměsíčním čekání jsem si přivezl nalakované díly (rám, opěrku, nádrž, zadní a přední blatník a dekly) domů.

 Motocykly Honda Shadow Bobber 2012
Bez toho to nejde: pinstriping na nádrži a zadním blatníku se Snachezovi povedl.

Tady nastal problém. Jeho práce nebyla až tak dokonalá, jak jsem původně myslel - za cenu, kterou jsem zaplatil, jsem očekával trochu něco jiného. Ve finále se nechal přelakovat rám na práškovou barvu a zbytek věcí (opěrka, boční dekly, zadní blatník) už u nového lakýry. Tím se investice výrazně zvýšila. Sancez mi samozřejmě nějakou tu finanční částku vrátil a dodělal mi pinstriping na zadní blatník. Netvrdím, že v tom, co dělá, není dobrý, ale další spolupráce s ním je pro mě tabu.

Berušku - tak jí říkám ;) jsme složili a odvezli do HS Choppers na dodělání elektriky - namontování otáčkoměru, zadních blikačů, omotávek výfuku a servis (výměna oleje a seřízení motoru). Kluci jsou mistři v oboru, o motorky nemají nouzi a svou práci dělají pořádně, tak se čeká delší dobu. Čekání se vyplatilo, odvedli perfektní práci, se kterou jsem byl maximálně spokojený.

Když už stála v garáži, dodělal jsem sedlo, řídítka nastavil do správné stylové polohy, na bok umístil malou kapsičku z vejtřasky na lékárničku a zelené ventilky ve tvaru kostek už tvoří jen estetický dojem. Než bude moje Beruška zářit v celé své kráse, čeká ji ještě mnoho úprav.

Rok a půl jsem čekal na chvíli, kdy se srdce mé Berušky rozezní k životu. Ovšem za ty chvíle strávené s nářadím v ruce a kamarádskou podporou Michala to stálo!

 Motocykly Honda Shadow Bobber 2012
 Motocykly Honda Shadow Bobber 2012 Motocykly Honda Shadow Bobber 2012 Motocykly Honda Shadow Bobber 2012

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor

Kapalinou chlazený čryřdobý dvouválec, tři ventily na válec, motor do V, úhel válců 52 stupňů, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka, kardan.

Vrtání x zdvih 79,0 x 76,0 mm
Zdvihový objem 745 cm3
Jmenovitý výkon 33 kW (45 k) při 5500 1/min
Max. točivý moment 63 Nm při 3000 1/min

Podvozek
Ocelový kolébkový rám, teleskopická vidlice.
Vyplétané ráfky 3.50 x 17; 5.50 x 17
Pneumatiky 110/80 H 19; 160/80 H 15

Rozměry a hmotnosti
Výška sedla 720 mm, hmotnost s náplněmi 194 kg, objem nádrže 15l/rezerva 3,5 l.

Cena úprav: 80 000 Kč

Vydáno: 02. 12. 2012

Autor: Leoš Kobylák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Honda Shadow bazar