Honda PCX 125/150

Model PCX 125 je nejprodávanějším skútrem v České republice. Je skutečně tak dobrý? A pokud ano, proč nám Honda loni naservírovala objemovou variantu se 150 cm3?

Žádnou záhadu ani rafinovanost výrobce, jak vyzrát na naši peněženku, v tom nehledejme. Jde čistě o obchodní, respektive legislativní tah - v zámoří se se stopětadvacítkou vzhledem k její maximální rychlosti na městské dálniční okruhy legálně nedostanete, se stopadesátkou již ano. V podstatě věci se ale jedná o identické skútry, pomineme-li tedy ty tři koně a tři newtonmetry navíc, které nabízí PXC 150 díky většímu vrtání jako bonus.

V reálu se tím trochu zvýší maximální rychlost (na nějakých 120 km/h), větší odpich od světel a elasticitu pocitově změříte jen těžko - svižně upaluje i "dváca". Vzhledem k nové vyhlášce umožňující sedlat skútr se 125 cm3 i majitelům "autových" řidičských oprávnění je nicméně PCX v menší objemové variantě určitě tou atraktivnější volbou.

 Motocykly Honda PCX125/150 2013
Elegantní custom: povšimněte si detailu pochromovaného uchycení řídítek.

Decentní modernizací zaměřenou na dotažení některých detailů si nicméně s novou stopadesátkou prošla loni také malá "dváca". Vyjmenujme alespoň ty viditelné změny: použití jiných pružin v zadních komponentech, praktičtěji dosažitelné a obsluhovatelné víko palivové nádrže, upravený prostor spínací skříňky a především lépe tvarovaný centrální stojan - ten nový v zatáčce již neškrtne.

Vývojáři se nicméně soustředili i na motor a obě verze osadili za účelem snížení tření a spotřeby jinými ložisky a písty. V praxi to opět nepoznáte, pozitivní vliv by to mělo mít především na životnost při dlouhodobém užívání.

Jak PCX funguje? Malý, subtilní, hbitý skútřík s esteticky propracovanými detaily je mimořádně zábavným parťákem do města. Komfortněji nastavený podvozek filtruje nerovnosti, díky konstrukci podvozku se zpevňujícím středovým tunelem (tašku mezi kolena si sem ale na háček neuchytíte) má skútr velmi dobré jízdní vlastnosti, které vhodně doplňují 14palcová kola. Značka ideál.

 Motocykly Honda PCX125/150 2013 Motocykly Honda PCX125/150 2013
Brzdový systém uspokojí i ty nejnáročnější, verze 150 cm3 nabízí sytější zátah.

Zvládá i provoz ve dvou, hovořit zde o komfortu by už ale bylo vzhledem k skromnému a ještě skromněji polstrovanému sedlu nemístné. Pod něj lze však uschovat jednu otevřenou jet helmu a pár drobností. Systém stop and go neruší, navíc zahřeje nejedno svědomí - ekologičtěji to jde opravdu už jenom na kole.

Honda PCX - hovořme o variantě 125 - má se současnou možností řídit skútr s "béčkovým" řidičským oprávněním vykročeno stát se hitem skútrové sezony 2013 - a současně jedním z mála opravdu legendárních skútrů z Nipponu. Navzdory jejímu thajskému původu se jedná o dobře udělané, i pro začátečníky lehce ovladatelné a designově nestárnoucí vozítko podpořené férovou cenou a takřka neomezenou možností tuningu.

Objemová varianta 150 cm3 tak v tuzemsku zůstane navzdory své ceně i nadále především alternativou pro fajnšmekry motocyklisty - i tady lze individuálním tuningem (více info na www.pcxclub.cz) dosáhnout velmi zajímavých hodnot.

 Motocykly Honda PCX125/150 2013

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec se čtyřmi ventily, zdvihový objem 125/153 cm3, jmenovitý výkon 8,6/10 kW při 8000/8500 1/min, vstřikování, variátor, rám z ocelových trubek, elektrické spouštění motoru, systém stop/go, kotoučové brzdy vpředu i vzadu - systém CBS, rozměry (d/š/v) 1917x738 x1094 mm, výška sedla 761 mm, objem nádrže 6,2 l, pohotovostní hmotnost 124,4 kg.

Barvy: bílá, červená, černá, stříbrná, modrá perleť
Cena: 59 900/62 900 Kč

Vydáno: 12. 04. 2013

Autor: Martin Tománek (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Honda PS bazar