Honda NC700X DCT

Docela nezvyklé, viďte? Jako bychom už byli smířeni s tím, že cenově dostupné rovná se podezřelé. V případě NC700X to rozhodně neplatí.

Streetfighteři, závodníci, hardcore enduráci, přeskočte na další kapitolu - tahle motorka zřejmě nebude pro vás. Honda NC700X je ztělesněním stoického klidu, neúnavné výdrže a minimálních nákladů na servis i spotřebu - divokost mají v krvi jiní. Že se taková charakteristika k motocyklům příliš nehodí? Také jsem si to myslel...

Dokud jsem si s ní nezajel do města pro oběd. Pro upřesněnou: tahle Honda to s námi neměla v redakci příliš jednoduché, adrenalinem nadopovaní kolegové a vlastně i já jsme se na ni koukali trochu skrz prsty. Měla pech, sešla se nám tu s Husky Nuda a velkým Dorsodurem, funbiky sezony. Jenže ve městě si moc zábavy neužijete, navíc potřebujete prostor - na helmu, na zmiňovaný oběd, na nákup.

 Motocykly Honda NC700X DCT/ABS 2013
Honda NC700X nám svým nenápadným a nenásilným způsobem učarovala.

Takže šup na NC, uvidíme, co se vejde do rozměrné atrapy nádrže. To byla moje první jízda a byla bez nadsázky velmi překvapující, myslím tím pozitivně. Řadový dvouválec se sklonem 62 stupňů si předl, mezi auty se choval velmi kultivovaně - zatahoval jako samet a téměř bez vibrací. Charakter V2, kterého konstruktéři docílili přesazením ojničních čepů o 90 stupňů, přitom dával jízdě lehce kořeněný nádech. Žádné velké zlobení, ale navzdory dvouspojkové převodovce DCT rozhodně žádná nuda. Naopak.

V tom týdnu už jsem ji nepustil. Honda mi svým nenápadným a nenásilným způsobem bytí učarovala. Vzhledem k nízkému těžišti hodně dopředu položeného agregátu, výborně vyřešené centralizaci hmot a v tom nejlepším slova smyslu neutrálnímu komfortnímu podvozku jsem ji nakonec vzal i na víkend ve dvou. A obstála. Se slečnou na tandemu si poradil suverénně jak podvozek, tak i 35 kW silný motor.

Pravda, pořádné stádo koní si představuji jinak, ale díky přítomnosti "krouťáku" na požádání a možná i díky zmíněné převodovce, která si optimální rychlostní stupeň našla sama, jsem žádný zásadní výkonový hendikep nepocítil - a to jsme se pohybovali víceméně stále v režimu D. Výkon zůstává stejný také u sportovního módu či manuálního řazení ovladači na řídítkách, jen s tím rozdílem, že je motor držen ve vyšších otáčkách.

 Motocykly Honda NC700X DCT/ABS 2013
Příjemné vybrace, zátah od volnoběhu, hladký chod - harmonie za 149 900 Kč v základu.

V případě verze bez automatu, kterou jsme měli rovněž v testu, si člověk musel zvyknout pouze na brzký zásah omezovače a relativně krátké zpřevodování prvních pěti rychlostí s dlouhou šestkou připomínající overdrive. Díky ní se však můžete pohybovat relativně svižně i po německé dálnici - 160 km/h je udržitelných, spotřeba nejde ani v takovém případě přes pět litrů. Při "courání" po okreskách jsme atakovali rekordních 3,6 l/100 km! Mít takových motocyklů do testů více, náš šéf by nás miloval!

Pracoviště jezdce je na úrovni doby, nepřemýšlejte o ceně, nic šizeného tu není. Ano, pár levných detailů - třeba nevzhledná páka nožní brzdy, nenastavitelné páčky, obyčejná ocelová řídítka, ale to vše najdete dnes i na mnohem dražších motocyklech. To platí také o trubkovém ocelovém rámu a ostatních komponentech - žádný hi-tech, ale vše funguje tak, jak má.

Pouze jeden kotouč na předním kole vám také žádnou újmu na zdraví nezpůsobí - brzdy s ABS pracují spolehlivě a se silným účinkem - díky své blbuvzdorné povaze usnadní vstup do kategorie velkých motocyklů nejednomu začátečníkovi. Abychom si rozuměli, ono se o NC700 všude píše jako o motorce pro začátečníky, ale nevěřte tomu, není jen pro ně.

 Motocykly Honda NC700X DCT/ABS 2013
Pokrok nebo úchylka? Jakmile si na absenci spojkové páčky zvyknete, budete si užívat.

Ano, vzhledem k výšce sedla 825 mm (na crossover je to vcelku nízko), hmotnosti 218 kg s plnou polní a celkově nekonfliktnímu a všestrannému charakteru stroje to bude dobrá volba i pro nezkušeného jezdce či jezdkyni (evropská legislativa letošního roku s kategorií A2 tomu jen napomáhá, což chválíme), ale smysl bude dávat i vám.

Pokud hledáte "neobyčejně obyčejný" dopravní prostředek na uvolněné dojíždění do práce za málo peněz a s malým apetitem (skútr), s chutí do zatáček (supermoto) i na jízdu do Alp (cestovní enduro), jste tu doma. Honda to zvládne. Zcela určitě ne tak jako v závorkách jmenované speciály k tomu určené, ale od toho máme kalkulačku. Jen si to spočítejte sami.

 Motocykly Honda NC700X DCT/ABS 2013
Kompaktní ale málo přehledné: na moderní digitální instrumenty si musme stále zvykat.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor

Kapalinou chlazený čtyřdobý řadový dvouválec, s rozvodem SOHC, čtyři ventily na válec, vstřikování, Ø 36 mm, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni / hydraulicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni**, dvouspojková převodovka s automatickým řazením, mód D, mód S, manuální mód**

Vrtání x zdvih 73,0 x 80,0 mm,
Zdvihový objem 670 cm³
Jmenovitý výkon 38,1 nebo 35 kW (52 nebo 47 k) při 6250 1/min
Max. točivý moment 62 nebo 60 Nm při 4750 1/min

Podvozek
Trubkový rám z oceli, teleskopická vidlice, Ø 41 mm, centrální pružicí a tlumicí jednotka monoshock, vpředu jednoduchá kotoučová brzda, Ø 320 mm, dvoupístková/třípístková* čelist, vzadu kotoučová brzda, Ø 240 mm, jednopístková čelist. Litá hliníková kola 3.50 x 17; 4.50 x 17. Pneumatiky 120/70 ZR 17; 160/60 ZR 17

Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1540 mm, stopa 110 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu 153,5/150 mm, výška sedla 830 mm, hmotnost s náplněmi 214 kg/218 kg*/228 kg**, objem nádrže 14,1 litru

Záruka dva roky
Barvy: černá, stříbrná, bílá, červená
Cena: 149 900 Kč
Cena verze DCT/ABS: 187 400 Kč

*varianta s ABS
**varianta s DTC


Vydáno: 17. 03. 2013

Autor: Martin Tománek (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Honda NX 650 Dominator bazar