Honda NC 700 S

Ospalá, jenže ne pomalá! Od časů dvoutaktních střel tu snad nebyl bike, který by s pouhými 48 koníky dokázal cválat tak rychle. Ale zároveň i pohodově. 180 km/h při 5700 1/min a hodně velký klid.

Ta motorka vypadá hodnotně, na to, kolik stojí, je na celkové zpracování, slícování i některé detaily opravdu líbezný pohled. Úsměv a jistou měrou i obdiv nad spořivým důmyslem tvůrců vyvolá pohled na brzdové kotouče, které jsou vyříznuty z jednoho jediného kusu oceli. NC 700 je rozpočtový bike, ale nevypadá tak, při dotazování se nezasvěcených ve věci odhadu prodejní ceny dostávám odpověď: "Tak 200 tisíc". To se dobře poslouchá, motorka totiž stojí v základu o 65 tisíc méně.

Těšit vás může i přítomnost nových, ergonomických ovladačů na řídítkách, kde si jedinou výtku vyslechne tlačítko startéru, které je příliš vyexponované a bude během mrazivých dnů křehnout a možná ho i ulomíte. Kompaktní přístrojovka je pro potřeby NC správnou volbou, už na pohled je odolná vůči všem vnějším vlivům snad kromě pádu a jediným mrknutím dokážete i bez slunečních brýlí ohlídat otáčky, údaj rychlosti, aktuální čas i palivo v nádrži.

 Motocykly Honda NC 700 S 2012
Na rychlé přesuny za jakéhokoliv počasí je Honda jako dělaná.

A máme zde další motor, který perfektně pasuje do škatulky "není to stíhačka, ale hodně silně zatahuje". Téměř ležatý dvouválec nešetří silou již od nejnižších otáček, projevem při rozjezdu má hodně blízko např. k V2 v Hondě VT 1300 CX, čili síla tam je, ale bike je dobrák, i když jste nebyli na plyn a spojku právě přívětiví. Brumlavý zvuk linoucí se zespod při rychlém vytáčení připomíná dvouválec Ducati v silném útlumu a zadušení, chápejte bez náznaků ironie, sound NC je motorkový, nejde o nějaký skútrový šum svistu.

Nazvat pracovní pásmo otáček automobilovým, možná bychom z některých aut udělali podtáčené mrtvoly, s NC totiž máte jezdit jako s dieselem. Twin se nechá i dost podtáčet, rychlosti jsou enormně dlouhatánské. Tak například šestku jsem prvních 50 km intuitivně řadil až ve 140 km/h, motor jí dokáže pobrat od 110 km/h (3300 1/min). Motorka tak působí dojmem siláka vhodného pro cestování (150 km/h při 4500 1/min), zároveň si můžete spokojeně brumlat pod fousy i něco o nízké spotřebě.

Při jízdě na delší vzdálenosti mi ale vadila úzká nízká řídítka a s tím spjatá rozhozená ergonomie rukou a trupu. Měřím 175 cm a potřebuji o cca dva centimetry delší větev na každé straně, či jako druhou možnost namontovat nástavec pro zvýšení řídítek. Jízdní poloha ani vzpřímený, ani zalehnutý zde v kombinaci s úzkými řídítky připomíná pozici osoby sedící na čekární lavici s přeloženými novinami v rukou. Na druhou stranu, motorka mě ani po dálničních 300 km neutahala a tato štíhlost biku je zkrátka plusem ve městě.

 Motocykly Honda NC 700 S 2012
Spoustu snadno čitelných informací v drobném balení, za to Hondu chválíme.

Přední brzda, ta se pro NC narodila. Nemá prudký nástup, ale přítlak a rezerva síly jsou naprosto dostatečné, opakovaně zkouším bike v zatížení sólo rozjíždět na 160 km/h a poté co možná nejbrutálněji zastavit. Ani po pěti pokusech brzda nevyvadla a stále představovala zbraň jistého zastavení. Těšil jsem se i z bytelnosti stroje, ocelový rám by mohl sloužit jako přespotoční mostovka pro přejezd traktorů, je to prostě "masák", tohle jen tak nezohýbáte. Navíc k němu půjde dobře přimontovat i rám padací a konzole s přídavnými světlomety.

Snadné ovladatelnosti biku prospěla konstituce motoru a nádrž zasazená za ním, všechna váha je dole a tím se Hondě otevřela cesta pro experimentování s nezaplněným "masem" motorky. A kde je nádrž? Pod sedadly. A jak k ní? Klíčkem v zámku levé bočnice otočíte po směru hodinových ručiček, kdy se vám poměrně nelogicky otevře úschovný prostor před sedlem, pohybem proti jejich směru naopak odblokujete sedlo spolujezdce vzadu, které podepřete vzpěrou a máte na dosah již neuzamykatelné (díky bohu) víčko 14l plechové nádrže.

Skutečným bohatstvím je ale právě úložný prostor v místech, kde nádrž obvykle bývá. Opravdový vodotěsný nedobytný sklad, kam uskladníte například zrcadlovku, kabelku, nebo integrální přilbu, to nelze chápat jinak než jako pomyslnou třešničku na sladkém dortu. Sladkém, ale bez šlehačky, mohl by kdosi namítnout.

 Motocykly Honda NC 700 S 2012
Skutečné bohatství se skrývá uvnitř.

Bez té úžasně vydatné šlehačky, kterou by si zkušení jezdci přáli jízdou olizovat. Pro divočáky tento bike rozhodně není, nadčtvercový motor se sice ani ve svých nejvyšších otáčkách netrápí, žádné výkonové překvapení však již nevydá, červené pole číhá před 6500 1/min, za ním už jen omezovač. Pro začátečníky je NC výborné, stejně tak i pro jezdce, kteří by rádi agilní styl naked biků a motor, který pracuje ve stejných otáčkách jako u velkých chopperů, na čemž mimo jiné v minulosti pohořela Yamaha BT 1100 Bulldog.

Jako alternativa skútru do města je sedmistovka rovněž skvělá, ta každodennost z ní úplně sálá, motor také skvěle jede a funguje za studena, vlastně je ideálním druhým bikem do rodiny, který můžete koupit manželce právě místo skútru s tím, že si na něm kdykoliv půjdete sami zajezdit.

Za všechny peníze, které do ní dáte, tato Honda ale stojí, jen počítat s tím, že byť je rychlá, není prudká, horlivá, byť je její ovládání snadné, není funbikem a byť s ní ti klidní mohou jezdit pod 4 l/100 km, já a mé rychlostí cacné zápěstí jsme se pohybovali kolem 5,6 l/100 km.

NC 700 S s manuálním řazením je ospalá schopná motorka, jakási Šípková Růženka motocyklového světa, problém je, že ať jí líbáte jakkoliv, ona stále tak trochu podřimuje, což nic nemění na tom, že rychlost jejího běhu klidu napříč komnaty je oslnivá. Ale přesně to mají někteří jezdci rádi - biky nesvádící k blbnutí. NC, čili New Concept, opravdu nový či zkrátka jiný pocit z řízení motorky. Z části automobilový, zčásti skútrový, zčásti motocyklový...

 Motocykly Honda NC 700 S 2012
Když wheelie, tak jedině "na slušňáka"!

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor

Kapalinou chlazený čtyřdobý řadový dvouválec s rozvodem SOHC, čtyři ventily na válec, vstřikování Ø 36 mm, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka s manuálním řazením, řetěz.

Vrtání x zdvih 73,0 x 80,0 mm
Zdvihový objem 670 cm³
Jmenovitý výkon 35 kW (48 k) při 6250 1/min
Max. točivý moment 60 Nm při 4750 1/min

Podvozek
Trubkový rám z oceli, teleskopická vidlice Ø 41 mm, centrální pružicí a tlumicí jednotka monoshock, vpředu jednoduchá kotoučová brzda Ø 320 mm, třípístková čelist, vzadu kotoučová brzda Ø 240 mm, jednopístková čelist.

Litá hliníková kola 3.50 x 17; 4.50 x 17
Pneumatiky 120/70 ZR 17; 160/60 ZR 17
Obutí v testu Metzeler Roadtec Z8

Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1525 mm, stopa 110 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu 153/150 mm, výška sedla 830 mm, pohotovostní hmotnost 215 kg (s ABS), objem nádrže 14,1 litru.

Záruka dva roky
Barvy: černá, stříbrná, bílá
Cena: 134 900 Kč
Cena s ABS: 147 400 Kč
Cena s ABS a DTC: 172 400 Kč


Vydáno: 28. 11. 2012

Autor: Michal Misík (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Honda NX 650 Dominator bazar