Honda Integra: Dvě spojky, jedna radost

Původně jsem to vplánu neměl, ale vzhledem kokolnostem, které se náhodně sešly, jsem se rozhodnul projet sIntegrou a spolujezdkyní kousek naší vlasti. Zajímalo mě, jak si tenhle stroj poradí se zatížením dvěma pasažéry, klikatými okreskami a hlavně co ta slibovaná spotřeba.

 Skutečně pojedu za tři litry Naturalu na 100 km? Městského provozu mám za celý rok až po krk a vzhledem ke konstrukci motorky je více než jasné, že tady bude fungovat skvěle, a až na několik drobností skutečně funguje, ale k tomu později. Místa nabízí Integra dost, a to jak pro řidiče, tak spolujezdce, jen široké sedlo řidiče bude menším postavám dělat trochu trable. Dosáhnout na zem pro mě nebyl problém, ale menší kolega už to tak snadné neměl. Přední plexi a kapota jsou dobrou ochranou před počasím, a to hlavně pro řidiče. V dešti se na boty a nohy ke kolenům nedostala ani kapka vody, spolujezdec už takové štěstí nemá a jako clona pro něj funguje pouze tělo pilota. Kvůli posazu mě ale po 100 km začínala bolet záda a stejně tak i sedací část mého těla, no cesťák to není, ale to delším výletům přece nebrání.

 Motocykly Honda Integra   Motocykly Honda Integra   Motocykly Honda Integra

Motor je řadový dvouválec známý z obou modelů NC. Jeho výkon je dostatečný pro svižnou jízdu a díky převodovce DCT lze maximálně využít jeho potenciál. Automat lze provozovat ve dvou režimech D a S, přičemž déčko se opravdu hodí jen pro jízdu na dálnici. Esko řadí tak, jak potřebujete, a po celou cestu fungovalo bezchybně. Když jsem se ale rozhodnul pro maximálně úspornou jízdu, vybral jsem si manuální řazení převodů pomocí přepínačů na levém ovladači. Dlouhozdvihový agregát je velkou oporou v nízkých a středních otáčkách, ale ani těsně před zásahem omezovače neztrácí dech. Rychlost 130 km/h je tam v cuku letu a jediné místo, kdy jsem si přál o něco větší výkon, bylo předjíždění. Přece jen nerad trávím zbytečně moc času v protisměru. Brzdí se snadno a reakce i nástup brzd odpovídají celému konceptu stroje. Musíte trochu přitlačit, ale co potřebujete, to ubrzdíte, a co neubrzdíte, tomu se vyhnete nebo doklopíte. Integra má totiž hodně tvrdý podvozek, který se na hladkém povrchu vyznačuje neuvěřitelnou stabilitou a klidem. Jakmile ale narazíte na hrboly, například ve městě nebo někde jinde, zažije vaše zadnice a stejně tak i zadnice spolujezdce nepříjemnou masáž. Potom už se vůbec nedá mluvit o klidu a stabilitě, právě naopak. Příjemná je velká volnost náklonu a hlásiče, které jsou umístěny na hlavním stojanu, se ani jednou do kontaktu s asfaltem nedostaly.

 Motocykly Honda Integra

3,2 litru na 100 km, přesně to je hodnota, na kterou se mi podařilo stlačit spotřebu řadového dvouválce. Abych ale této spotřeby dosáhnul, musel jsem jet opravdu opatrně a plynule. Při běžné jízdě se spotřeba pohybovala kolem 4,5 l na 100 km, a to už nikterak zázračné není. Integru bych doporučil těm, co si žádají neobvykle vypadající stroj, který spojuje vlastnosti skútru a obyčejného motocyklu. Více než jízdními vlastnostmi a výkony však bude vyčnívat právě vzhledem.

 Motocykly Honda Integra

TECHNICKÉ ÚDAJE:Honda Integra

Motor: Kapalinou chlazený, čtyřdobý, řadový dvouválec o objemu 670 cm3, šestistupňová převodovka s dvouspojkovou technologií DCT, vstřikování paliva, sekundární převod řetězem
Výkon:  38,1 kW (51 k) při 6250 1/min
Točivý moment:  62 Nm při 4750 1/min
Podvozek: Trubkový ocelový rám, vepředu teleskopická vidlice 41 mm, kotoučová brzda 320 mm, vzadu tlumič Monoshock, kotoučová brzda 240 mm
Pneumatiky  120/70-ZR17MC; 160/60-ZR17MC
Provozní hmotnost  238 kg

Cena  199 900 Kč


Vydáno: 07. 08. 2012

Autor: (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz