Honda CRF250L

Malorážky máme moc rádi a na tohle endurko od Hondy jsme se těšili obzvláště. Jak funguje a komu bude sloužit nejlépe?

Hned na úvod je asi dobré zdůraznit, že pro enduro závodníky dělá Honda vhodnější stroje. Při vývoji této dvěstěpadesátky byl kladen důraz na trochu jiné hodnoty než třeba na maximální výkon nebo možnost kompletního podvozkového nastavení. A tím teď zrovna nemyslím cenu, která je velmi příznivá.

Páni inženýři se konečně jali vyslechnout volání zákazníků po robustním, vlastně tak trochu obyčejném a všestranném endurku do města i do terénu. Ruku na srdce, kolik podobně koncipovaných motocyklů bychom v nabídce současných výrobců nalezli? Napadá mne pouze WR 250R a KLX 250 a ty jsou cenově posazené přece jen o něco výše.

 Motocykly Honda CRF 250L 2012
Kamarád do deště: tenhle motůrek si rychle oblíbíte.

Současná doba požaduje výkon a plnění všech ekologických norem, volba agregátu proto byla jasná: kapalinou chlazený čtyřventilový jednoválec DOHC, který dobře známe ze silniční verze CBR 250 R. Motůrek je to příjemný, s hebkým zátahem, "terénní" krátkou jedničkou a dlouhou šestkou. Do města i na polňačku je těch hodně utlumených a dobře vychovaných 23 koníků tak akorát, ani méně zkušený jezdec či jezdkyně se od něj nemusí obávat nějakých naschválů.

Nudit se ale v žádném případě nebudete: v kombinaci s ovladatelným a kvalitními komponenty Showa vybaveným šasi a provozní hmotností 144 kg je "elko" velmi pohotovým a vtipným parťákem do všemožných šlamastyk. Příjemným zjištěním je spotřeba kolem 4,4 l/100 km a dlouhodobě udržitelná rychlost lehce nad 110 km/h.

Brzdy jsou samozřejmě kotoučové, ta přední navíc efektně vykousaná, jejich nástup je nicméně velmi vlažný. Jenže co vám může na asfaltu vadit, oceníte naopak v terénu - tam překvapuje přední brzda svou dávkovatelností i účinkem a minimalizuje riziko přebrzdění předku. Palubní přístroje jsou strohé - ale co tu také potřebujete? - ovládací prvky i ergonomii asi nemá cenu příliš rozebírat: je to Honda, takže prostě sednete a jedete, vykrojené sedlo navíc vychází vstříc také méně narostlým kočkám či mlaďochům.

 Motocykly Honda CRF 250L 2012
Super, to se nám líbí: čím jednodušší, tím lepší.

Příjemným překvapením bylo chování "elka" v terénu. Vzhledem k dlouhým zdvihům měkce nastaveného podvozku žehlí nerovnosti velmi obstojně a pobírá i hrubší zacházení při dopadech z doskoků. Ale jak už bylo naznačeno hned v úvodu, tenhle bike je pracant s ambicemi sloužit, a ne vyhrávat.

Samozřejmě se i tady šetřilo - víčko nádrže vypadá jako z Číny, uchycení stupaček spolujezdce působí provizorně, ale to jsou věci, které nejezdí - základ je v pořádku. Jediné, co bychom asi novopečeným majitelům hned po koupi doporučili, je výměna obutí - pneu nám neznámého výrobce IRC s "všestranným" vzorkem nás nepřesvědčily ani na asfaltu, ani v terénu.

Honda CRF250L úspěšně navázala na tradici všestranných a cenově dostupných endurek pro zábavu i každodenní provoz. Povedený design, férová cena, servisní intervaly po dlouhých 12 000 km, robustní zpracování vycházejí vstříc zákazníkům z řad začínajících i pokročilých, kteří se chtějí raději vozit a užívat než investovat nemalé prostředky do údržby ostrých speciálů. Proč ne, za nás každopádně palec nahoru.

 Motocykly Honda CRF 250L 2012
Chromované víčko z Číny? Asi to měla být frajeřina...

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor

Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec DOHC, vstřikování paliva, elektrické zapalování, šestistupňová převodovka, řetěz.

Zdvihový objem 250 cm3
Výkon 17 kW (23 k) při 8500 1/min
Točivý moment 22 Nm při 7000 1/min

Podvozek

Ocelový rám, kotoučové brzdy Ø 256 mm a Ø 220 mm, vpředu vidlice USD, vzadu centrální pružicí jednotka, dvouramenná zadní kyvná vidlice, pneumatiky 3.00-21; 120/80-18

Rozměry a hmotnosti
Délka 2195mm, šířka 815 mm, výška sedla 875 mm, pohotovostní hmotnost 144 kg, objem nádrže 7,7 litru.

Barva: červenobílá
Cena: 106 900 Kč



Vydáno: 12. 12. 2012

Autor: Martin Tománek (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Honda CRF bazar