Generic Zion 125

Bezesporu největšími trumfy tohoto skútru budou ve hře o přízeň zákazníka nevšední design a velice rozsáhlá síť prodejen a servisů.

Už celý rok totiž dovoz skútrů rakouské značky Generic (výroba v Číně) do České republiky obstarává všem dobře známá společnost Bikers Crown. Design Zionu si vzali na starost harcovníci z Kiska Design, výsledkem je startrekovsky působící čelní partie s obřím otvorem falešného náporového sání za plastovou žaluzií, navazuje poměrně konvenční vzezření ostatních částí.

Co si člověk od skútru této kategorie slibuje? Dostatečný prostor pro přilbu i předměty pod sedlem, stabilní podvozek, silné brzdy, schopnost střelhbitě odsprintovat od semaforů, bytelnost, ucházející úroveň zpracování a dobrou ochranu před větrem. V prvním a druhém uvedeném si Zion poněkud odporuje, podsedlový prostor pojme jen málokterou jet helmu, což je velkou měrou důsledkem použití 15" a 16" (vzadu) kola zaručujících klidné chování při vyšších rychlostech a v zatáčkách.

 Motocykly Generic Zion 125 2013
Batoh do školy se vejde, na integrální helmu je třeba dokoupit topcase.

Vystříhejte se však hlubších náklonů, kde zle zaskřípe boční stojan. Výbornou činnost odvádějí brzdy, na páčku zadní je potřeba při jízdě se spolujezdcem použít více síly, přední funguje bezvadně a s rezervou. Opravdu bídný odtlum má přední vidlice, již výrobce zřejmě převzal od lehčích a levnějších padesátek. Na rozbitém asfaltu a dlažbě nelze hovořit o komfortu jízdy, člověk má i trochu obavu, že otřesy předku skútr zanedlouho nenávratně poničí. Škoda, tím spíše, že zadní pérování stopětadvacítce zcela vyhovuje a nadto je lze přitvrdit pro jízdu ve dvou.

V čem je Zion opravdu zdatný, je ochrana před povětrnostními vlivy. Během testu si zima na odchodu a jaro mezi futry neustále přehazovaly žezlo, aby tak dokonale prověřily větrný zákryt, jejž skýtá přední rozložitá plocha skútru. Přidejte k tomu dojem robustního šasi i karoserie a zrcátka, ve kterých skutečně vidíte situaci za sebou, a najednou na palubě zavládne velice dobrý pocit.

 Motocykly Generic Zion 125 2013
Laděná koncovka přinesla parádní zvuk. z nižších otáček ae ale Zion hůře sbíral.

Ten je ale zčásti kalen použitím ne právě hodnotných plastů pracoviště jezdce, zejm. pro ovladače na řídítkách. Zde možná leckdo začne zpochybňovat prodejní cenu stroje. Prvky palubové desky navíc trochu "cheatují", rychloměr nadhodnocuje, palivoměr je entita náladová... Ani odpich z místa není premiantský, což chtěl distributor kompenzovat laděným výfukem Remus a příslušným doladěním přívodu paliva.


Na skútr opravdu vydatný zážitek, skvělý zvuk, avšak testovaný kus měl na ladicí rampě pobýt o trochu déle, sem tam na rázné přidání plynu reagoval, jako by měl nečistotu v hlavní trysce karburátoru. Podtrženo a sečteno, designově atraktivní Zion je cenou nedaleko milieu takřka bezchybné Hondy PCX 125, který byť může proti Genericu působit jako skútr designem pro holky, dokáže ohromit spotřebou o 1,4 l/100 km nižší. A to může být silný argument.

 Motocykly Generic Zion 125 2013

Vydáno: 22. 05. 2013

Autor: Michal Misík (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz