Ducati Diavel

Co je ten Diavel vlastně zač? Cruiser, dragster, maskovaný superbike nebo streetfigter s mimikry? Ani po druhé testovací sezoně vám na to nedokážeme jasně odpovědět. A není to vlastně jedno?

Na tuhle otázku nám koneckonců nedokázal odpovědět ani Giulio Malagoli, projektový manažer Ducati. A ono je to možná dobře, protože vše, co zůstává těžko uchopitelné, co se nedá na první pohled zaškatulkovat do obecného šuplíku zjednodušujících pojmů, získává na přitažlivosti, která jen tak nepomine. V případě Diavela, podivuhodné směsky rozdílných stylů a technických elementů, to platí stoprocentně.

Na první pohled je to cruiser - svalnatý, podsaditý chlapík s nízko uloženým a dobře polstrovaným sedlem a vzpřímenou jízdní pozicí. Rozvor 1590 mm, široká řídítka a vzadu obutá pneumatika o rozměru 240mm by se k naší klasifikaci také hodily. Jenže tím veškerá podobnost s těžkými a neohrabanými svalovci končí.

 Motocykly Ducati Diavel 2013
Toužíte-li po romantické jízdě při zapadajícím slunci, raději na Diavela zapomeňtě

Diavel totiž funguje úplně jinak: do zatáček se vrhá jak pilot kamikadze na USS Enterprise, zatáčí s vášní, sportovně, vychutnává si každý náklon až do úplného maxima. Zatímco u konkurence škrtáte stupačkami už při vyjíždění z garáže, tady začnete drásat asfalt, až když už jste opravdu hodně rychlí. Paradoxem je, že Diavel si tady počíná kontrovatelně a s těžko pochopitelnou lehkostí. Slalom mezi piloty nadzemního parkoviště? To není problém, ale zábava! Při pohledu na zadní pneu to nechápu dodnes. A fakt, že se jedná o speciálně pro Diavela u Pirelli vyvinutou pryž na tom moc nemění.

Svůj sportovní původ nedokáže zakrýt ani podvozek: 50mm přední vidlice Marzocchi vás velmi přesně informuje o dění pod předním kolem, brzdy Brembo jsou svou jemnou dávkovatelností a krutým účinkem proslulé již ze superbikové řady, ABS je tu milým pomocníkem. Díky odladěnému systému od Bosche dokáže italské "monstro" zastavit ze 100 km/h na úctyhodných 37,5 metrech. To je hodnota, že kterou se nemusejí stydět lehké sportovní stroje, natož cruiser!

Důstojným partnerem podvozku je motor. Drsný, uštěkaný, sportovní, jiné agregáty Ducati ve výrobním programu koneckonců nemá. Původem pochází z modelu Multistrada, jeho 153 koní vám garantuje dostatek výkonu za každé situace a na každý rychlostní stupeň. Když jsme měřili zrychlení Diavelu a 200koní silného Vmaxe z 0 na 100 km/h, dostala ducati "na zadek" jen o pouhé tři desetiny sekundy a to jenom z důvodu kratšího zpřevodování - jedničku vytočíte maximálně na 90 km/h a pak musíte řadit za dvě, a to zdržuje.

 Motocykly Ducati Diavel 2013
Ať už si o něm myslíte cokoli, chladným nenechá Diavel nikoho.

Kdo nechce závodit, uvítá nabídku tří jízdních módů, bastarda tak může provozovat třeba na vodě v podání utluménem na 104 koní a s briskně zasahující kontrolou trakce. Milou záležitostí, na kterou si velmi rychle zvyknete, a která Diavela posouvá zase o level výš k futuramě, je systém bezklíčového zapalování a dvojice podbarvených displejů. Tak vypadá budoucnost, ať už se vám to líbí nebo ne.

Jedno je jisté: Diavel nenechá nikoho chladným a rozděluje naší bikerskou rodinu na dva nemilosrdné tábory. Jedni ho považují za geniální motocykl, těm druhým přijde jako absolutní zbytečnost. Na jednom se asi shodneme všichni: něco takového tu prostě ještě nebylo. Chytrým hlavám z Ducati se podařilo vytvořit a dotáhnout koncept motocyklu, který skvěle funguje, a který se vymyká veškerým škatulkám. V dnešní době nadlidský úkol.

P.S. Toužíte-li po svobodném brouzdání okresek při západu srpnového slunce, těžkou romantiku a otevřenou helmu, zapomeňte na něj. Reno Reyns by na Diavelu nejezdil.

 Motocykly Ducati Diavel 2013 Motocykly Ducati Diavel 2013 Motocykly Ducati Diavel 2013


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor

Kapalinou chlazený dvouválec do V se sklonem válců 90 stupňů, po dvou nahoře uložených vačkových hřídelích, pohon ozubeným řemenem, čtyři ventily pro válec, desmodromické ovládání ventilů, mazání s mokrou klikovou skříní, vstřikování, Ø 56 mm.

Vrtání xzdvih 106,0 x 67,9 mm
Zdvihový objem 1198 cm3
Stupěň komprese 11,5:1
Jmenovitý výkon 112,7 kW (153 k) při 9500 1/min
Max. točivý moment 128 Nm při 8000 1/min

Podvozek
Příhradový rám z oceli, vidlice USD, Ø 50 mm, vzadu jednoramenná kdyvná vidlice z hliníku, vpředu dvoukotoučová brzda, Ø 320 mm, čtyřpístkové třmeny, kotoučová brzda vzadu, Ø 265 mm, dvoupístkový třmen, ABS.
Kola z lehkých slitin 3.50 x 17; 8.00 x 17
Pneumatiky 120/70 ZR 17; 240/45 ZR17 Diablo Rosso II

Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1590 mm, úhel hlavy řízení 62,0 stupně, stopa 130 mm, délka dráhy odpružení vpředu/vzadu 120/120 mm, výška sedla 770 mm, hmotnost s plnou nádrží 241 kg.

Cena: 17 970 eur (verze Cromo z roku 2012)


Vydáno: 11. 03. 2013

Autor: Martin Tománek (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: Ducati Monster bazar