BMW C 600 Sport

Představte si vrcholového běžce v kvalitním obleku, ve společnosti působí kultivovaně, spíše zakřiknutě, nikdo o jeho schopnostech neví, jen on a ten, kdo jej zná nebo s ním pohovoří.

Nemá na sobě totiž žádný dres se startovním číslem ani jiné znaky vrcholového sportovce, svaly jsou zakryté, a dokud tohoto běžce nevypustíte na závodní dráhu nebo na orientační běh městem, nezjistíte, jak moc je rychlý, obratný a chytrý. Chladným Němcem není v žádném případě! Jasně, Ital by se oblékl pestrobarevně, snažil by se každého koníka ze své stáje pod sedlem prodat.

BMW je prostě jiné, decentní, příliš pozornosti neláká.
Přestože BMW bylo donedávna skútrařským outsiderem, kromě zastřešené C1 ve verzi 125 a 200 kubíků se touto kategorií nikdy nezabývalo, vstup na scénu se s modely C 600 Sport a C 650 GT až na počáteční problémy s koncovým převodem povedl. C 600 Sport je velký skútr, dost velký, aby odvezl dva na dovolenou, a dost malý, aby se propletl zácpou velkoměsta. Má slušný rejd a není příliš široký.

Ergonomie se podobá spíše velkokolým skútrům, na C 600 sedíte totiž dost vysoko, sedlo je razantně tvrdé, vpředu úzké a klínovité. Zatímco ruce spočívají docela dole, šíře řídítek ve městě dovoluje prostup mezi auty, občas bych volil širší, především při sportovnější jízdě je někdy potřeba řídit silou.

 Motocykly BMW C 600 Sport 2013
Najdete na ní všechno, ale sportovní moc není - rychloměr vyměnit za otáčkoměr.

Centrální stojan považuji na maxiskútru za samozřejmost, motor totiž s vyklopeným malým stojanem neběží, a kdo chce stroj před jízdou ohřát, musí tak použít dost sil a stroj umístit na zmíněný stojan velký. Příjemné ale je, že automaticky s vyklopením malého stojanu se aktivuje parkovací brzda na zadní kolo - někdy je to plus, jindy vám manuální ruční parkovací brzda chybí. Sedlo lze otevřít jako u jednoho z mála velkých skútrů i se zapnutým motorem, což oceníte vždycky, když si v kufru zapomenete rukavice či brýle.

Pod sedlem je místa ve srovnání s ostatními zavazadlovými prostory ve třídě maxíků středně. Odvezete jednu přilbu a menší nákup, při parkování můžete jednoduše rozbalit integrovanou textilní kapsu, výklopnou ze dna zavazadlového prostoru nad zadní kolo, a umístit do ní přilbu druhou. Jelikož jsme ale v Česku, bál bych se ostrého nože a šmejdivých rukou.

ABS zasahuje příjemně, kontrola trakce je ovšem dost hrubá - výkon se ubírá přes vynechávající zapalování. Na mokré silnici, na štěrku a oslizlém listí podél krajnic je elektronika rozhodně přínosem, můžete jí věřit a věnovat se víc provozu kolem vás. Při pomalé jízdě je stroj háklivý na čerstvé pneumatiky a především jejich správný tlak. Chvíli jsme měli pneumatiky s mírně rozházenými hodnotami tlaku a projevilo se to na obloučkování - kývání při přímé jízdě. Na to je ale přecitlivělá naprostá většina skútrů s malými koly a velkým rozvorem.

Vyhřívání rukojetí a jezdcova i spolujezdcova sedla je návykové. Pokud při jízdě natáhnete nohy vpřed, nefouká na vás skoro vůbec. Dokud neprší, komfort je s vařičem pod zadkem asi tak na půli cesty mezi motocyklem a automobilem. Palubní deska dle mého vkusu není příliš sportovní, po boku cestovního modelu C 650 GT s jiným, ale taktéž dominantním rychloměrem bych čekal spíše velký bílý otáčkoměr a velký digitální číslicový rychloměr.

 Motocykly BMW C 600 Sport 2013
Malé přihrádky jsou tak nějak standardem, klíček otevře kufr i při zapnutém motoru.

Zde se na poměrně velkém displeji nachází spousta malých číslic a písmenek, a abyste za jízdy mnohdy za protisluníčka nebo deště ty blechy rozluštili, je lepší se displej naučit jako písmenkovou tabuli na oční testy nazpaměť. Samozřejmě nadsazuji, ale čitelnost by opravdu mohla být lepší.

Zátah motoru je poměrně impozantní. Uvědomíte-li si, že jedete na skútru, zrychlení vás uchvátí. Problémem je trošku spotřeba paliva, která podle palubního ukazatele neklesla pod 6,5 litru (udávaná při 100 km/h je 4,8 l/100 km), automatická převodovka udržuje motor stále v silném středním otáčkovém pásmu - klad je jasný - skútr reaguje na přidání plynu hned, okamžitě vystřelí vpřed, zápor - díky vyšším otáčkám i při jízdě krokem motor žere víc, než by musel (případ Yamahy V-Tmax atd.).

Pro srovnání - Suzuki Burgman 650 udržuje otáčky v běžném módu při pomalé jízdě okolo 2000, při módu Power přeladí na otáčky v okolí 4000 a vyšší - a je to znát především na spotřebě paliva a hluku, když v noci parkujete na sídlišti.

BMW C 600 je příjemný a rychlý skútr bez zásadní slabiny, dobře sladěný, ale postrádající něco, co by vás nadchlo a donutilo po jízdě zůstat s úsměvem stát a přemýšlet.

 Motocykly BMW C 600 Sport 2013
Místo pro jednu přilbu, druhou dáte do výsuvného pytle - ovšem jen při parkování.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Čtyřdobý kapalinou chlazený řadový dvouválec se čtyřmi ventily, zdvihový objem 647 cm3, jmenovitý výkon 44 kW (60 k) při 7500 1/min, 66 Nm při 7500 1/min, vstřikování, odstředivá spojka, variátor, rám z ocelových trubek kombinovaný s hliníkovými odlitky, elektrické spouštění motoru, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, rozměry (d/š/v) 2155x790 x1378 mm, objem nádrže 16 l, suchá hmotnost 249 kg

Barva: černá, stříbrná, modrá
Cena testovaného modelu: 290 375 Kč

Vydáno: 12. 09. 2013

Autor: Jakub Nič (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz

Aktuální nabídka: BMW F 650 bazar