A je to tu - první veřejné vystoupení KTM 1290 Super Duke R

Všichni motocykloví fandové si tuto nahrbenou bestii dobře pamatují z loňské výstavy EICMA. Návštěvníci červencového festivalu rychlosti v Goodwoodu se budou moci přesvědčit, jak drsná ve skutečnosti je.

Pořád jde o prototyp, který si neláme hlavu s něčím tak malicherným, jako jsou technické předpisy nutné k vpuštění do silničního provozu. KTM chtělo ukázat, jak to dopadne, když dá svým technikům, designérům a jezdcům volnou ruku.

Výsledkem je upravený dvouválec z RC8 R, který spočívá v náruči rámu svařeného z lehkých ocelových trubek. Pozornosti neujde jednostranná zadní kyvka, zavěšení od WP a závodní brzdy. Závodní jsou samozřejmě i pneumatiky navlečené na lehoučkých kolech.

Goodwoodský festival, nejslavnější oslava rychlých vozů a motocyklů na světě, se koná 12. - 14. července. Bývalý jezdec MotoGP Jeremy McWilliams zde KTM 1290 Super Duke R provede devíti zatáčkami dvoukilometrové goodwoodské rychlostní zkoušky Hillclimb (závodu do vrchu).

Co k tomu řekl? "Je to vždycky čest, jezdit na Goodwood, ale abych byl upřímný, tohle bude nejšílenější motorka, co jsem kdy řídil. Dokonce více než některé stroje z MotoGP. Doufám, že udržím "bestii" (The Beast - přezdívka KTM 1290 Super Duke R) na vodítku a postarám se o dobrou podívanou pro fanoušky v Goodwoodu. Bude to nezapomenutelné!"

KTM se na Goodwoodu představí také na čtyřech kolech, o překonání traťového rekordu se bude snažit "nadopovaná motokára" X-Bow GT.

Technická data uvedená výrobcem:
Motor: kapalinou chlazený V-twin, založený na RC8 R Superbike s Ride-by-Wire
Zdvihový objem: více než kdy jindy
Výkon a točivý moment: velmi, velmi velký
Elektroničtí asistenti: ABS a kontrola trakce - ochrana proti stoppie a wheelie lze samozřejmě vypnout
Maximální rychlost: závisí na jezdcově odvaze a tělesné konstituci
Rám: příhradový z chrom-molybdenové oceli
Kyvné rameno: hliníkové
Součásti zavěšení: prototypy od WP
Kola a pneumatiky: kola z lehkých slitin s slicky
Brzdy: vpředu i vzadu závodní brzdiče Brembo
Hmotnost: neuvěřitelně nízká

Vydáno: 26. 06. 2013

Autor: Jan Gaisler (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: motocykl-online.cz